Och vinnaren...

Vi har precis avslutat en minigolf-runda och det ända jag fick med mig var kylslagna fingrar, ja och mängder med skratt...
Om vi säger så här, tjejerna var inte de allra vassaste golflirarna på jorden...
Och vinnaren blev Isabell och det med 88 slag. Ja, på 18 hål alltså... Cirka 4,88 slag per hål, jippie!!?
Tjejerna fick i alla fall valuta för pengarna!

Jag vet inte om ni läste bror P´s kommentar om att "den förlorade sonen" nu är återfunnen och i detta nu befinner sig på ön!? Ja, då pratar vi Lidingön och inga andar öar, så som kreta eller den lilla ön Australien, nej LIDINGÖ!!
Kul, välkommen hem om än bara för en stund... Att han sedan ska gå och bli dansk, ja vad ska man säga om den ynglingen... Synd att de (han och Linda) tänker sig att "slå sig ner" i Århus, hade varit bättre med Köpenhamn, ja eller varför inte Malmö!?

Nu ska jag straxt bege mig hemåt och ladda för de "viktiga" matchen...
Vad é det dom brukar skandera?
Jo, "Full fart framåt, håll tätt bakåt", eller är det Malmö FF´s hejar-ramsa?
Det ska faktiskt bli skoj och jag hoppas faktiskt att "järnkaminerna" vinner, det är dom värda.
Risk finns att hoppar och sjunger med, fast bara för att behålla värmen, såklart...

Annars...
Jo, i morgon bitti drar Lotta iväg på internat, hon går ju en ledarutbildning "Framtida ledare" och ska vara borta ända till fredag, så det blir att dra på sig arbetshandskarna, ja eller hårdhandskarna och jobba utav bara f-n...
Fast, kanske ändå inte? Svärmor är på besök så jag får säkerligen bra stöttning från henne? Dom brukar ju inte ligga på latsidan direkt, dvs. hon och morsan, när dom är på besök...

En annan sak, jag är nästan klar med boken "Snabba cash" och efter den tänker jag mig försöka komma vidare med skrivandet lite och jag hoppas att så blir fallet... Efter att jag börjat jogga så nätt, har inspirationen återkommit och jag har hunnit tänka igen delar av det jag skrivit och kanske, kanske blir vinklingen lite ändrad från tidigare tankar och det mycket för att jag fått lite nya infallsvinklar med mitt nya jobb...
Ja, ni får se så småningom, hoppas jag?

Tuttiluu!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Oj, oj vad det är mycket att läsa när man varit borta från datorn ett tag (för mycket jobb f n). Kul läsning i alla fall. Trevligt med lite diktande också och tankvärt som vanligt. Och sist men inte minst - vilka trevliga ostar ;)Nej, nu måste jag över till Facebook...har till slut hamnat där trots allt...eller jag tror faktiskt det blir tidningen i soffan istället.



"CU"

2010-09-27 @ 20:57:40
Postat av: El Prof

Hoppas att ni hittat bra personer att anställa, det låter som om du skulle behöva lite avlastning?

Inte så undra på att du inte hunnit med att jobba och blogga... Facebook, jag säger då det...

Kram på dig!

2010-09-28 @ 05:38:31
Postat av: Anonym

Om personen är bra får vi se på måndag, då börjar nya chefen. Ja, jag hamnade där till slut ändå p.g.a en spontan klassåterträff (låg- samt mellanstadiet). Men jag är inte superaktiv, men lite roligt är det trots allt.

2010-09-29 @ 07:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0