Ny vecka, nya val...

Tja!

Så var det då en ny vecka, med nya insatser och nya val, ja inte som gårdagens val kanske, men likaväl val...
Jag vet inte hur gårdagens valutgång kommer påverka oss människor och hur en regeringsbildning kan komma att se ut, men jag har mina tankar om hur jag skulle vilja att en regering skulle kunna se ut...
I gårkväll satt de "röd-gröna" i TV:n och sade gång på gång att det nu är upp till Reinfeldt att reda ut det hela och att det är upp till honom att "lösa" situationen, att han satt Sverige i denna sitsen...
Jag tänker då tvärtom, vad har dom själva gjort!!? Ja eller INTE gjort!? Om man tänker som så här, hade "de" skött sina åtaganden och fått folk att rösta på någon av dom, dvs. S, MP eller V, hade vi inte hamnat i detta dilemma, eller tänker jag fel? Man kanske, i Demokratins namn, kan tänka sig att Miljöpartiet kan förhandla med Alliansen och ingå i en Regering och det, om inte annat, för att hålla Sverige Demokraterna utanför?
MP kan kanske inte få igenom allt de vill eller få bort allt som de partier i Alliansen vill och strävar efter, men de är ju alla politiker och jag tror att Miljöpartiet (fr.a Wetterstrand) hade gjort sig bra med partierna i Alliansen?
Ja ja, vi får se vad som händer och sker i veckan, men jag hoppas på Miljöpartiets intåg i Regeringen...

Förövrigt har vi ett riktigt skitväder i Malmö idag, regn och rusk! Vi skulle spela minigolf, men det blir bowling istället, något jag inte ska vara med på. Jag stannar kvar på skolan och fixar lite, samt handlar lite frukost till veckan. Vi erbjuder deltagarna frukost varje dag, pengar som tas från elevpengen och som gagnar deltagarna väldeliga, då flertalet har en otroligt mager ekonomi.
I dag ska jag hem till Karlssons på en fika efter jobbet och sedan ska Jakob på handbollsträning, Lovisa ska på Gymnastiken och Saga ska ev. hem till en skolkompis? Lotta ska troligtvis införskaffa en Iphone 4G idag, då hon har fått pengar från att ha haft lärarkandidater och fortfarande har för den delen... Hon får då en del pengar för detta och då har hon valt att köpa in en Iphone, vilket jag anser är fruktansvärt orättvist, jag é inte bitter...
Hoppas att ni har bättre väder där ni befinner er och att er dag blir riktigt bra, man får det inte bättre än man gör det... Själv ska jag ha den allra bästa av dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0