När katten är borta...

Tjabalobahejba!

I morse drog sålunda Lotta norröver, ja inte så långt, men iaf. till Klippan Centrum... Näe förresten, de skulle bo utanför Kilppan, antagligen in the middle of the f...ing nowhere?
I dag har de haft det tufft må ni tro, då de bl.a har "tvingats" baka kakor, ja eller vad det nu var? Middag klockan 19.00 och sedan skulle det vara återsamling 20.30... Puh, stackars "framtida ledare"...
Själv har jag slitigt i mitt anletes svett och det mest för att chipparna till en början inte var 100%-iga...
Golfträning för Jakob idag och jag tog Smillan på en prommis, på träningsfältet, ja golf-träningsfältet...
Svärmor har lagat middag och nu sitter jag med barnens läxor, ja det är för jobbigt idag!?
Jag vet inte varför, men det är en ovanligt lugn kväll och inte som ordspråket "När katten är borta, dansar mössen på bordet", nej nej, kav lugnt!

I morgon blir det lite mer livat omkring familjen, fast inte mer än att jag mäktar med det hela. Jakob har inte handbollsträning, utan har konfirmationsläsning. Lovisa ska träna Gymnastik, men dit tar hon sig själv med en kompis. Jag får dock möta de unga tu, då det börjar bli en aningens mörkare nu och fr.a efter klockan 20.00.
Saga har inte heller någon handbollsträning, då hennes klass ska bevista observatoriumet i Oxie mellan 18-20.
Själv ska jag på lägenhetsvisning med svärmor, hon är lite intresserad av en lya i Kiresberg och jag ska få följa med och se om jag kan se något som ser konstigt ut...

På tal om lägenhet, jag sa åt min kära mor att kolla upp hur kösystemet på Lidingös ålderdomsboende, dvs. där man hyr sin egen lägenhet, ser ut, för det verkar riktigt "fishy"... Hon har stått i kö en längre tid och fick brev eller telefonsamtal om att få komma och titta på en lägenhet och det tillsmmans med två andra intressenter. Jag tror att hon stod som nummer två av dessa tre, MEN, den som hade första tjing tog självklart lägenheten. Detta medförde att mamma också hamnar ur kön och måste på nytt söka boende, dvs. ställa sig på nytt i kön!!!??
Om nu inte mamma har fått det hela om bakfoten, något jag har väldigt svårt att se, så betyder det att en sökande kan hinna "trilla av pinn" innan hon/han får möjlighet att vara första tjing på en lägenhet på Tor (ålderboendet heter så)... Jag kan bara inte tro att det verkligen kan vara så djävla illa (ursäkta mitt språkval) och hoppas verkligen att mamma missförstått damen som informerade min kära mor om läget?

Ja ja, det är väl inget att hetsa upp sig för hur mycket som helst, ja dvs. innan vet hur det verkligen ligger till, men jag lovar att ta till alla möjliga medel för att "röra runt i grytan" OM så är fallet...
Jag har en och annan bra kontakt, eller "livlina" att dra i...

Näpp, nu har jag inte tid med er längre, plikten kallar, LÄXLÄSNING!!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Din fru och min man på samma ställe (i samma kommun i alla fall), hmmm...vi forskar inte vidare om det ;)



När det gäller lägenheten verkar det heltokigt. Kolla reglerna på deras hemsida (för de måste de väl ändå ha). Jag hjälpte min mamma att fixa lägenhet förra året och visst hade de regler, men inte hamnade man sist om man inte fick en lägenhet. Dock om man tackade nej typ 3ggr (man anmälde vilka lägnheter man ville komma och kolla på).



Ha en bra dag!

2010-09-29 @ 08:04:02
Postat av: Göran

Aj aj aj, ska vi bli oroliga eller glada!?

Jag pratade med Lotta i går och det var tydligen en konferens till på stället som "framtida ledarna" är på, kan det vara så att de faktiskt är på samma ställe?

Ska kolla hemsidan, tack för tipset!

Som du säger, heltokigt, hon har ju inte ens tackat nej till lägenheten, ja inte ens fått chans att tacka nej ens...

Ja ja, vad ska man inte råka ut för?

Hur går det för er förresten, har ni hittat bra folk att anställa?

2010-09-29 @ 08:28:46
Postat av: muminn

...I am sure lilla My has gotten hold of the wrong end of the stick, och missförstått det hela...för fan inte kan man väl kasa ner till ssita ändan tills man haft en shans att tacka ja eller nej till åtmiståne EN bostad...no no, something is wrong for sure..

but then again ,dom där bostäderna uppe på Tor, var byggda som ålderdoms lägenheter, och nu är väl nästan alla uthyrda till familjer i stället, så lite skumt tycks det vara om det bolaget, men eftersom det är Lidingö stad som äger det, så kan man nästan vänta sig vad som helst, politikerna gör som dom vill,var du än bor...men varför kan inte Thomas eller Peter kolla personligen på läget???...oh Gud vad dum jag är, lilla My skulle aldrig vilja blanda in nån i sina affärer...jag vet precis vad hon säger, ser till och med hennes ansiktsutryck framför mig när hon läser detta...Gudars skymning, precis som våran mamma

..så El Proff, you go, play detective, she can't stop you there...

And fill me in, OK!

Love Hugs!

2010-09-29 @ 09:14:05
Postat av: Göran

I sure will aunt!

2010-09-29 @ 12:30:13
Postat av: Petitmeten

Tror inte vi behöver vara oroliga. M. jobbar i Klippan och är inte på kurs. Men kursen Lotta är på har nog grannen gått förra året, tolkade som om den var givande (var i fler omgångar om jag inte minns fel). M ska dock i mitten av dec byta jobb och får typ 5 minuter till jobbet - om han går i rask takt =). Då hamnar han också i skolans värld, dock inte som lärare.



Ja, just det jag berättade att vi hade lediga tjänster lite varstans. Säljavd försöker nog få ihop det på befintlig personal, på Marknad har vi en konsult f n, men antar att tanken fortfarande är att där ska anställas någon, Sälj/markn.assistent är väl fortfarande ett ? och vi på ekonomi får ny chef på måndag - men vi saknar vår "gamla" :(



Kul att du verkar trivas på ditt nya!



2010-09-30 @ 08:14:08
Postat av: Göran

Helt kanon!!

Det är som natt och dag i jämförelse med den gamla skolan.

2010-09-30 @ 08:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0