Mitt val...

Tja!
I dag hade vi ung-vänster på besök inför helgens val och jag känner mig nu relativt säker på vilket parti jag ska rösta på i söndagens val!
Jag vet att ni har svårt att ge er till känna, ja delar av er iaf och det är fortfarande okay att ni inte vill kommentera, jo faktiskt så är det så...
Jag vet inte om ni tänkt på det, men ibland försöker jag "trigga" igång er, fast som ni kanske också märkt, har detta inte varit någon lyckad väg att gå, för inte fan har ni blivit "igångtriggade" för det...
Fast som jag brukar säga, trägen vinner för det allra mesta, ja jag hoppas ju på det iaf?
Mitt val då? Det får ni vänta med att få reda på, ska först höra mig för med min blivande sponsor...
Korv stroganoff står på dagens meny och headchef, VA!? Oj oj, det är ju jag!?
Med Lovisa på Gymnastik, Jakob i kyrkan och Lotta joggandes, är det bara jag och Saga henma och det efter en timmes handbollsträning. Själv ska jag senare ta mig an rehaben, kul, ja eller inte...

Kommentarer
Postat av: Bror P.

Hej bror. Ja man har det inte roligare än man gör sig, Ni kan väl starta ett logistik företag där ni kommer med goda råd vad gäller flerbarnsföräldrar och hur dom kan få ihop det hela vad gäller att få vardagen att fungera. Vi ska börja simma 2-3 gånger i veckan under vintern, det kan vara ett alternativ för dig om du nu ska klara triatlon. cyckla kan du säkert göra året runt och även springa, så vad är problemet!

P.

2010-09-15 @ 20:13:54
Postat av: El Prof

För det första, det om triathlon var bara en tanke och OM denna tanke skulle, mot förmodan, omsättas i verklighet, kanske min mormorcykel inte riktigt är transportmedlet att ta sig runt de x-antal mil som är ämnat att hojja? Dessutom borde man då börja simträna och då kanske varken tiden eller pengarna räcker till?

Jag vet inte om vi är slösaktiga med våra pengar, tror verkligen inte det, men vi har inte överskott av stålar i denna familjen och kan nog inte strö pengar omkring oss... Jag tror inte att alla andra har det heller, men en del verkar ha hur mycket flis som helst och kan unna sig både det ena och det andra...

NEJ, en sponsor och jag lovar ett beslut i vad jag har för utmaning, ja självklart i samförstånd med min sponsor, kan vara ett triathlon?

Jo, Jakob har påbörjat en konfirmationskurs, därav att han var i kyrkan, inte för att be för de gamla "järnkaminerna"...

2010-09-15 @ 21:39:07
Postat av: Bror P.

Nu förstår jag ingenting! Jag pratar inte pengar utan om det du skrev tidigare om tips på vad du kan göra i vinter och ett simkort kan väl inte vara så dyrt att inte du har råd, för att göra något aktivt under vinterhalvåret. Vem har flis i dessa tider. Du har nog missuppfattat vad jag skrev.Ni är fantastiska med era barn, jag fattar inte hur ni hinner med dom och er skälva det var så jag menade men ord kan misstolkas verkar det som.

P.

2010-09-15 @ 22:26:52
Postat av: El Prof

Jag var antagligen otydlig när jag skrev om nån form av utmaning att se fram emot och skrev om vinterns grepp som kan ta tag i vem som helst. Det om triathlon var mest ett skämt...

Jag förstår att dina kommenatarer inte var menat som ett tips och riktigt kanontips om jag får säga det själv, men kanske mest om jag skulle få för mig att genomföra ett triathlon-lopp för annars vete tusan om jag skulle mäkta med att simma och simma och simma hur mycket och långt som helst?

Om jag då skulle genomföra ett dylikt lopp, hade det kanske varit på sin plats med en ny hoj? Nya lparpjuck kanske jag behöver snart ändå, så ingen extra kostnad där, men väl anmälningsavgift, uppehälle och diverse andra saker som man kan tänkas behöva... Summa sumarum, kostnader som inte är roliga, ja i det stora hela alltså.

Men, som sagt, jag förstod din välvilja att stötta din lillebror och det tackar jag dig för käre bror!

Nu, sömn!

Guten nacht!

2010-09-15 @ 23:39:34
Postat av: Bror P.

Hej bror.

Jag kan anmäla dig till Lidingö triatlon och med Lidingö sponsorer betala för mat uppehälle transport till och från startplats vi anmäler dig till motion sprint, simning 850m cykel 20km löpning 5km. Det ända du i dagsläget behöver betala är resan, vi får ordna en cykel till dig. Nu har du ett mål att simma och fortsätta löpa och på svärmorscykeln genomlida vintern. Vad sägs om det.

P.

2010-09-16 @ 19:53:42
Postat av: Bror P.

Glömde säga att tävlingen är 14/8 2011

P.

2010-09-16 @ 20:42:37
Postat av: El Prof

Jag måste, som jag skriver i dagens inlägg, kolla med Lotta först, dock kan sägas att det låter som en alldeles lysande idé och att betala resan till den kungliga hufvudstaden gör jag så gärna!

Tack bror P, jag återkommer så snart jag dryftat detta med min fru.

2010-09-17 @ 14:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0