Jultidningar...

Hallå i lådan!

Som någon påpekade, har jag totalt glömt bort Lovisas jultidningsförsäljning!!!
Vilken dålig fader jag är...
Jag ska kolla upp vilka hemsidor ni kan gå in och titta på vad ni ev kan tänkas beställa?
Annars har dagen börjat toppen och jag har fått massor gjort, något jag inte trodde jag skulle få, alltså förrän i eftermiddag nån gång.
I går kväll satt jag och började skissa på ett förslag till praktik och teori för våra deltagare, något som måste köras genom ALLA kanaler, dvs. skolans ledning, Utbildningsförvaltningen och säkert upp till politikernivå, allt fäör att få med alla på tåget. En bred bas är viktigt, nej nödvändigt, för att vi ska få medel till att köra igång på riktigt.
När vi väl kör igång, ska det vara ordentligt från scratch, dvs. en heltidsanställd person som tar hand om allt vad praktiken anbelangar, allt från att söka bra och relevanta arbets/praktikplatser, uppföljning, kundkontakt (med företagen), till efterföljande arbete med saker som anställningar (får man hoppas!?) och de kontakter som kan behövas för våra deltagare. I detta krävs att "vi" får förvalta över en leasingbil, något som kan sticka i ögonen på en del i denna förvaltning, sorgligt nog...
Näpp, nu ska jag käka lite lunch och sedan dra igång "brudarna" igen!
Tja ba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0