Haerlige damer...

Go morgen!

I går kväll var vi, som vanligt denna vecka, ute och spisade med den danska delegationen, bestående av tre damer som är riktigt härliga och synnerligen uppfriskande för de "torftiga" svenska män som funnits med på ett eller annat sätt denna vecka. Visst har det funnits undantag, så som en lärare med ADHD, med en tro om att inget är omöjligt, samt en "Skåning" som i vissa fall kanske också har en liten släng av AD-någonting...
Denna, den sista kvällen hamnade "gänget" på en spansk tapas restaurant och där både åt och drack vi gott. Därefter gick vi till en närliggande Bar och fyllde tankarna ytterligare. Hade det inte varit arbetsdag idag, hade nog delar av samlingen suttit kvar ett par timmar till... Tur att vi jobbar idag, jag hade nog inte lyckats hålla jämna steg med de haerlige damer som är så öppenhjärtliga och varit himla sköna hela veckan.
Även om de allra flesta elever som vi mött och en hel del lärare för den delen, har haft svårt att förstå vad "tanterna" sagt och då har frågan allt som oftast tolkats åt ett eller annat håll av mig!!? Jag hade svårt som bara den med danskan då vi flytta till Malmö i februari 1994, men efter ett antal år i skåne och defacto att jag det senaste året jobbat med en dansk, har spärrarna för det danska språket till stor del släppt.
I dag är det äntligen dags för hemfärd och att få komma hem till familjen och min egna säng, skööööönt!
Hoppas att ni alla får en underbar dag och att er helg blir alldeles ypperlig!?
Ciao från Linköping, nu ska jag gå och äta hotelfrukosten.

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Fanken, du verkar ju ha haft det riktigt roligt ju :)

Men nu e det tillbaks till jobbet som gäller. Jag kan ju försöka få till det med att ringa nåt i helgen om det går bra :)

2010-09-10 @ 20:51:28
Postat av: El Prof

Självklart!!!

Jag borde ju oxå kunna...

2010-09-11 @ 11:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0