"Guldgrävare"...

Tja!

Efter några dagars "hängighet" blev Lovisa hemma idag och var själv fram till lunchen, ja förutom att hon hade sällskap av Smillan såklart och vice versa.
Jag gick hem till lunchen och det utan avdrag... Jag hoppas och tror mycket på att ge och ta, dvs. att det brukar jämna ut sig i slutändan, ja eller om det är så att arbetsgivaren åtminstone inte går back...
Redan nästa vecka skjuter jag in lite "övertid" då jag antagligen kommer att jobba mer än de timmar jag har betalt för och det känns helt okay för min del, då jag tror att jag kommer få en bra inblick i hur det fungerar på E2C i Norrköping och Linköping?
Under eftermiddagen har jag hunnit med att klippa gräset och gräva färdigt utanför Jakobs fönster och det ganska rejält! Jag är således en bit under bottenplattan, dvs. cirka två meter rakt ner i marken...
Nu ska jag "bara" köpa ett lass mackadam... Ja, det ska ju förstås monteras dit lite dränering och en "matta" som både isolerar och gör så att väggen kan "andas".
Självklart hann jag med att mysa men sjuklingen en stund, fast då på lite avstånd... Nääääe, jag kramade och höll hårt i min lilla/stora tjej, hur mysigt som helst!
Nu märker vi att allt börjar sätta igång och då åsyftar jag allas idrotter mm...
I dag springer Lotta och Jakob ska straxt till handbollsträning. Lovisas gymnastik börjar först nästa vecka, skönt!
Det lär bli som "vanligt", dvs aktiviteter varje dag och det med råge...
Jaha, nu é det dax att köra Jakob, men vi hörs mest troligt snart igen!?
Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snacka inte om aktviteter. Har fixat i hop två logistikscheman för tjejernas gympaträningar. Sofias var inga problem trots att hon har tre träningar i veckan. Men att få ihop körningarna för Emelie var lite mer knep och knåp. 5 barn, 2 träningar i veckan, ingen (förutom vi) som vill köra dit på måndagar samt några som har lite udda arbetstider (pilot samt flyvärdinna). Men till slut fick jag ihop det...men det höll inte länge. Vi hämtade idag p.g.a manfall (2 sjukfall) och på måndag blev det ändring trots allt(piloten fick lite tight om tiden).Får se hur det fortsätter.



Men barnen kommer hem glada ihågen från träningarna så då är det värt besväret med allt trixande.



Ses vi i Ystad 31 oktober? Höstcupen tror jag det kallas.



Lycka till med grävandet!



MVH



Petimetern



2010-09-02 @ 20:29:01
Postat av: Anonym

2010-09-02 @ 20:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0