Gnäll-bältet...

Hej, hej hallå!

Efter några dagar utan internet-uppkoppling (hemska tanke...), är jag äntligen åter i etern!
Nu har vi "invaderat" Linköping och lite mindre "gnällande", ja om jag inte har blivit imun mot gnällande människor?
Efter några sköna, givande och intressanta dagar i Norrping, ja Norrköping (förtjuven...), med korvstoppming GRANDE, väntar några dagar med fortsatt stoppning i Linköping...
Norrköpingsdelen av E2C var givande och mycket var bra, men jag tror och känner att Linköpings lärare och deras öppenhet, samt engagemang kommer att ge mig (personligen) mycket mycket mer? Ibland kan man snabbt känna samhörighet, ja eller inte... Linköpings-gänget verkar vara öppna för samarbete över gränserna och villiga att "hjälpa" till eller komma med råd om t.ex hur vi kan arbeta med praktik och validering, det sistnämnda är något som jag inte jobbat så mycket med, med känner starkt för och det efter en eftermiddag med Linköpings-gänget!
I går blev vi bjudna på restaurant i Norrköping, Saliga Munken. Ett trevligt ställe och god mat.
I kväll har vi inmundigat mat på en grekisk restaurant i Linköping, mycket gott, nästan som om vi var i Grekland. Olympia heter stället och om ni någon gång besöker Linköping, kan ett besök på Olympia rekommenderas.
Vi har fått lite tid mellan alla happenings och några löprundor har det blivit...
I måndags gick rundan längs Motala ström, med härliga områden (Kneippen), Himmelstalund och en otrolig närhet till strömmen vid stora delar av de 1,2 mil som "avhandlades", riktigt fint!
I dag gick rundan längs Kinda-strömmen i Linköping och det var inte lika nice som rundan i Norrköping, dvs. inte lika fint och nära strömmen som i Norrköping och Motala ström, men löpningen kändes lättare i dag och således sprang jag en liten extra runda, vilket resulterade i 1,5 mil i slutändan, gissa om jag är stolt...
Något som definitivt är bättre i Linköping är boendet!! Från vandrahem och då menar jag vandrarhem och allt som inkluderar standarden med vandrarhem... Nu bor vi på ett tre-stjärnigt hotell mitt i Linköping som känns som fem-stjärnigt just nu!!
Nu ska jag sova då vi blir hämtade klockan 08.00 i morgon och det kommer ånyo att bli en lång dag...
Jag lär skriva mer i morgon kväll, var så säkra!
Sussa gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0