Familj och vänner...

Varför är familj och vänner så bra att ha
kan det vara för dom får en att må bra
Är det då alla vänner man känner för
eller finns det några som en förgör
Drar ner en i dyngan med snack och förtal
och ser sig själva placerad på en hög pedistal
Tror dom vet bäst och man själv intet vet
ibland kan man känna ett visst förtret
Alla stretar vi väl på och försöker så gott
få ihop livet var dag oavsett hur man själv mått
Ibland mår man skit och vill bara skrika
tror faktiskt det är samma för de som är rika
För oavsett vem du är
och om du nån håller kär
Är livet sällan lätt
om man inte ens blir mätt
av det som livet bjuder på
inte ens om man är två
Har man sedan en stor familj därtill
är det än svårare att möten få till
Man försöker att för alla finnas där
men det går inte alltid det är som det är
Livet som förälder och make är inte alltid lätt
fast än man försöker att göra allting rätt
Allt som oftast lyckas man träffa prick
och det ens utan minsta lilla trick
För de godaste av vänner finns det alltid tid
och det är en tanke att alltid vänja sig vid
För vad vore livet utan ens vänner
dom som nästan alltid vet hur man känner
mår och hur ens liv i stort ser ut
om man är på topp eller helt slut
Stöttar en när livet känns tungt och grått
skrattar och gläds när man goda nyheter fått
Ja i ur och skur vi stå varandra bi
allt annat än bara jag och ni
tillsammans kan man klara av så mycket mer
än att stå brevid och se hur olika saker bara sker
Om vi bara finns där för varandra jag och vi
kommer lyckan och vänskapen alltid stå oss bi...

Tro nu inte att jag mår skit, för det gör jag då rakt inte!
Jag bara kände för att skriva lite...

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Nej men åh, så fint skrivet. Undra om jag ska ringa ikväll. Well den som lever får se

2010-09-23 @ 18:25:55
Postat av: El Prof

Ja, eller inte...

Jag talade in på ditt mobilsvar här för ledes...

Vi bokar nog i helgen...

2010-09-23 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0