Entreprenörskap...

Tjolahopp!

Efter ytterligare en spännande och givande dag i Linköping, känns det som att jag fått så mycket input att det räcker och blir över, ja lite iaf...
Dokumentation och entreprenörskap är ledord i vår organisation, eller åtminstone anser jag att dessa båda påståendena finns med som två grundpelare i våra roller som pedagoger och ledare.
Efter denna vecka har jag än mer klart för mig hur vi i Malmö ska gå vidare med vår uppbyggnad av E2C Malmö och framförallt då den delen som jag ansvarar för och den delen av deltagarna som, om jag får min vilja igenom, kommer att erbjudas att få komma ut och praktisera ett par dagar per vecka, med en förhoppning om ett framtida arbete...
Genom att ge deltagarna inblick i entreprenörskap och vad som kommer att krävas av dem i arbetslivet, ja så långt som vi kan leda och guida dem förstås, tror jag att vi kan se en ljus framtid bakom krnaöken?
I morgon ska vi tillsammans med elever, träffa två politiker, en från vardera block. Vi får se hur det blir och hur dagen i övrigt kommer att se ut? Hur som helst, är det i morgon fredag, vilket betyder hemresa och ett kärt återseende, FAMILJEN!!! Även om vi kört på relativt hårt under veckan, har jag ända haft tid att sakna familjen mest hela tiden. Visst kan det vara skönt att vara borta några dagar och bara fokusera på jobbet och till viss del även sig själv, men en hel vecka är nästan lite fööör bra... Det tycker iaf jag...
Just nu har arbetsdagen avslutats och jag har landat på mitt hotelrum, funderar på huruvida jag ska ta en löprunda idag också, eller inte? Klockan är fem och snart måste nog ett beslut tas...
Oavsett vad det blir, ska jag avsluta detta inlägg med att höja Lotta till skyarna, ja barnen har mest troligt skött sig bra dom mé, då hon fixat all logistik och annat som behövs i en familj med tre aktiva barn, en hårt arbetande förälder, samt en fyrbent liten Smillan. Det har varit många resor fram och tillbaka från träningar, skolarbete, hundpromenader, eget arbete (Lotta) och för det hyllar jag min fru!
Have a nice evening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0