Det brinner...

Hejsan!

Ja, det brinner inte bildligt talat, men jag brinner av iver och längtan att "sätta" organisationen på plats, dvs. organisationen på Pildamsskolan och E2C-Malmö...
Finns inte denna organisationen redan, kan man då fråga sig?
Visst finns det en väl fungerande organisation, om än en relativt liten sådan.
Jag vill dock vara med och förädla denna till något storartat och något som verkligen gynnar deltagarna, nu och för framtiden, med bl.a praktikplatser, genomtänkta utvecklingsplaner för var och en, samt en del andra saker som studsar runt i knoppen och som vill ut...
Jag tänker mig att våra deltagare är inne två dagar per vecka och sedan är ute på praktik, på så sätt kan vi ta in fler deltagare! Om våra befintliga deltagare är på skolan (låt oss säga) måndag och tisdag, praktiken blir således onsdag - fredag. De nya deltagarna är således på praktik under måndag - onsdag och kommer in till skolan torsdag och fredag, är inte det smart tänkt eller!?
Då skulle vi kunna ha upp emot trettio deltagare, dvs. både bra för de som står på kö och för vår organisation...
Visst hade det varit lite kämpigare för oss lärare, dvs. att ha det lite splittrat, men vi hade dels nått ut till flera som kan behöva en hjälpande hand och dels tjänat lite mer "cash", något som förhoppningsvis bl.a hade kommit oss till gagn? Sedan vill jag utveckla friskvården som vi nu har varje måndagoch det till att ge de som så önskar lite "riktig" friskvård, i form av löpning, gym eller annat mer fysiskt ansträngande?
Oj oj oj, nu kom jag visst igång lite...
Nu ska jag bege mig hem till familjen och sedermera ut och springa, medan Jakob tränar handboll!
Tjillevippen på er alla draknallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0