Bland poeter och fotografer...

Hallå i rutan!

En ny dag med nya möjligheter brukar man ju säga och det var precis vad det var även idag...
En av deltagarna, som både skriver poesi och fotograferar, hade med ett axplock av bådadera, imponerande!
Dikterna var väldigt fina, om än något "mörka", men det beror mest troligt pga. av hennes bakgrund...
Fotona som hon tagit med sig var desto ljusare... Hon har fotograferat i både färg och svart-vitt, blommor och djur, ja och annat också, jätte fint!
I dag har vi varit på studiebesök, Sydsvenskan Live!! Det var riktigt naijs, hur spännande och roligt som helst tyckte både vi lärare och deltagare! Deltagarna fick prova på att "sätta" en framsida till "morgondagens" tidning!
De blev indelade i olika lag och fick sedan olika artilkar att jobba med och för att spetsa till det lite, fick de "slåss" om olika scoop som dök upp på skärmen, dvs. först till kvarn...
Deltagarna kämpade väl, allihopa, men det var ett lag som vann och det äran, samt en poesibok, kul grej!
Onsdagar är för familjen, ett aber, då ska alla barnen till någon form av aktivitet, puh! I dag får Saga följa med en kompis till handbollen (vi tog kompisen förra gången), skönt att man kan samköra vissa saker...
Själv ska jag straxt ut och springa, för att sedan köra Jakob till handbollen. Lovisa tar sig själv (tillsammans med en kopmis) till Gymnastiken, då det ligger nära och sedan möter vi henne och kompisen, det har nämligen börjat mörkna klockan 20.00...
I morgon är det en stor dag för mina tjejer, de har studiedag och ska få följa med mig till skolan, något som de pratat mycket och ganska länge om... Det måste ju vara allas dröm, dvs. att vara fri från en skola, bara för att bevista en annan... Ja, så illa kanske det inte är ändå, utan att få se pappas arbetsplats och träffa mina elever?
Jag är övertygad om att de kommer få en bra dag i morgon och få stå lite i fokus...
Näpp, nu måste jag nog dra på mig löparpjucken och skrida till verket...
Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0