Besök och underhållning...

Tja!

Det har varit en underhållande dag idag, med besök från Tegelhuset i Rosengård, Gina (som hon heter) verkar vara en helt underbar människa... I början av november är det en tjejmässa i Rosengård och två av våra tjejer kommer att involveras i detta på olika sätt och det kan jag berätta mer om en annan dag... En tredje tjej berättade att hon skulle vara intresseard av att starta någon form av tjejgrupp och då gärna i Rosengård? Hon har själv romsk bakgrund och skulle gärna jobba med andra romska tjejer, ja även andra och inte "bara" med romska unga tjejer såklart. Gina var här på besök på förmiddagen och straxt före 15.00 så ringer hon och har banne mej ordnat så att vår deltagare ska ges möjligheten till att praktisera på Tegelhuset två eftermiddagar per vecka under resten av terminen och då med unga tjejer... Helt magiskt!!
Då hon ringde, satt vi precis i möte med denna deltagaren och hennes handläggare på AIC och självklart blev det ett lyckat möte, skitbra!

Nu ska jag straxt hem och sedan drar kvällspasset igång med lite av varje...
Jag har idag även varit i kontakt med Lidingö Stad och om det kan och ska jag berätta mer om vid ett senare tillfälle, men det var ett ganska intressant samtal...
Näpp, nu ska jag hojja hemöver, hörs kanske senare?
Ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Nej men nu får du ju faktiskt tala om vad du har i görningen.....



Jag har faktiskt börjat gå lite i skidåkar tankar nu när vi har haft stöten på tal igen :) E inne på deras webkamera nu men ingen snö ännu. http://www.webbkameror.se/skidkameror/stoten/historik_stoten_1/webcam_history_12.php

2010-09-29 @ 20:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0