Va jag saknar...

Hejsan!

Efter gårdagens studiedag är det skönt att återse deltagarna och hålla vardag...
Ja, så himla mycket till vardag var det kanske inte i dag heller förstås?
Ett teoripass på morgonen, sedan var det datalektion för deltagarna (då har vi möte, så även idag).
Efter detta pass är det lunch, följt av ett teoripass, ja normalt sett.
I dag drog vi istället iväg till Folkets hus för att se på teater, Mooms-teatern... Mooms-teatern är en teater där personer med bl.a downs syndrom är involverade och det var uppskattat, det även om själva pjäsen var "skum"...
Jag fick inte ihop handlingen, kanske för att jag inte fått/tagit reda på något om pjäsen innan...
Efter denna pjäs fick deltagarna ledigt, dvs slutade för dagen och då passade jag på att åka och hälsa på min gamla arbetsplats. Jag både inser själv och fick höra det ungefär femtio gånger, att vi som av olika anledningar valde att sluta, mest troligt gjorde ett klokt val...
Laila, min gamla kollega, välkomnade mig och visade mig runt (det är ju låst överallt!) och efter att ungefär fem-sex gamla kollegor frågat mig om hur jag har det och jag bara svarat sanningsenligt, började Laila att säga till de kommande tiotalet kollegor att INTE fråga mig om mitt jobb... Det känns rätt gött att ha lämnat skiten på Mölledal, ja då menar jag de elever som ställer till med en massa skit!!! Det har varit allt ifrån skottlossning till misshandel/påhopp med tillhygge och en massa stygn på akuten...
Det var dock väldigt roligt att träffa de gamla kollegor som man tyckte bättre om och det verkade som om det var ömsesidigt?
I dag fick vi en ny deltagare, ja ny för oss, men hon har fram till idag gått på Södervärn och där ställt till det lite för sig... Detta hade både jag och Nadia uppmärksammat redan första veckan, då vi auskulterade på Södervärn, ja att denna unga dam fick göra och säga lite vad som helst och det utan några konsekvenser...
Nu får vi hoppas att hon tål våra gränssättningar!? Om inte, har hon nog gjort sitt på E2C i Malmö...
Nej, nu ska jag ta en joggingrunda och det med Smillan!
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0