Paradiset...

Tja!
ytterligare en arbetsdag har snart passerat och snart är det fredag igen.
Om några veckor skulle jag haft höstlov, dvs. vecka 44, nu kommer jag istället vara ledig vecka 45 då våra deltagare inte har lov på samma sätt som de hade i grund- och gymnasieskolan...
Fick ånyo en påminnelse om hur bra jag har det på denna arbetsplats, då jag vid mitt besök på min skola igår fick av två gamla kollegor fick höra att det var såå skönt att det snart var lov... Jag minns själv hur man verkligen såg fram emot dessa lov och möjligheten att komma upp till ytan och andas för en stund...
I dagsläget har jag inte ens tänkt på att jag skulle behöva ett lov ens, ja inte för att jag tackar nej till lov, nej för sjutton gubbar, men för att jag inte skulle behöva...
Vi får själva komma överens om vilka veckor vi vill ha ledigt, ja under förutsättning att inte både jag och Nadia vill ha samma veckor, då får vi helt enkelt jämka eller dra lott om vem som ska ha vilka veckor...
Nu ska jag ringa några samtal, skriva ett par mail och sedan bege mig hemåt, ja om sisådär en halvtimme, ganska lagom...
Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Åh, jag vill veta mer om det andra jobbet du skrev om i förra inlägget... du har lyckats få mig nyfiken :)



Hoppas ni har det bra!

Kram

2010-10-20 @ 20:27:02
URL: http://diamante..blogg.se/
Postat av: Göran

Du får sälla dig till mängden, dvs. vänta...

Om vi säger så här, jag har ett riktigt härligt jobb och det ska mycket till för att jag ska byta arbetsplats...

Hoppas det är bra med dig och att Nevan är snäll med dig!?

2010-10-21 @ 14:21:39
Postat av: Petimetern

2010-10-22 @ 17:42:25
Postat av: Petimetern

Låter underbart att inte längta till ledighet. Jag ser just nu emot fram ermot en ledig helg!!! Har ca 60 övertidstimmar sedan slutet av september. Längtar både efter sömn och ledighet...



Imorgon är det dock cykelfest i kvarteret, brukar både blir gott, trevligt och sent på dansgolvet! Får glömma bort all sömnbrist.



Vill också höra mer "alternativt" jobb, men det kommer kanske om jag läser vidare.



Hoppas ni får det trevligt på Karlssons afterwork!



Vet du föresten om kommentarer på Magnus blogg cencureras??? Mina kommentarer "kommer aldrig fram".



Du får hälsa dem alla!



Ha de!

2010-10-22 @ 17:48:32
Postat av: El Prof

Du, det kommer inte vara någon som tackar dig extra för att du jobbar ihjäl dig!!

Cykelfest, hmmm det låter skitroligt, men vad innebär det!?

Dansar ni med cyklarna på dansgolvet och inmundigar ni maten på cyklarna, ja sittandes på hojarna, inte äta cyklarna...

Det var otroligt mysigt och trevligt hos Karlssons!!

Ni borde komma nästa gång?

2010-10-23 @ 19:30:50
Postat av: Petimetern

Cykelfest innebär att man anmäler sitt deltagande. Festarrangörerna lottar om du ska fixa, förrätt, huvudrätt eller efterrätt. Vi fick i år huvudrätten. Dagen då det händer träffas man på eftermiddagen för att hämta kvällens viktiga kuvert där det står var man ska bege sig till varje måltid. Så alltså vi startade med att åka till ett par för att äta förätt och där kom ytterligare ett par. Sedan när det var dags för huvudrätt, bikade alla vidare till nya adresser. Vi bikade hemåt och tog emot två andra par och inmudigade huvudrätten. Därefter var det dags för efterätt på ytterligare en ny adress och nya ansikten. Kvällen avslutas i Festsalen med band och dans. I år deltog ca 150 personer. Mycket gott och mycket trevligt och ont i fötterna fram på småtimmarna!



Det skulle var kul att deltaga på afterworken, vi får hålla utkik när det är. Vi försökte faktiskt få ihop en träff här för några veckor sedan, men herrskapet var upptagna (vi var en sväng i Höllviken på hopprepstävling).



Ha det bra i höstkylan!



2010-10-25 @ 08:06:02
Postat av: Petimetern

2010-10-25 @ 08:10:08
Postat av: Petmetern

P.S Jag vet att ingen kommer att tacka mig och jag försöker ha det i åtanke. Är dock för plikttrogen, men jag hoppas att denna pers snart är över...

2010-10-25 @ 08:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0