Längesen...

Sitter här och lyssnar på Petter och finner låten "Längesen" som en riktigt skön låt, ja en av många bra Petter-låtar skulle jag nog vilja påstå!!?
Det där med musik är ett ständigt samtalsämne, -hur kan du lyssna på det eller -du ska lyssna på osv...
Jag tycker det är lite tråkigt att "bara" lyssna på en speciell kategori, när det finns så många bra både låtskrivare och låtar, allt efter tycke och smak, samt sinnesstämning...
Vissa dagar kan man inte ens tänka sig att lyssna på annat än en viss grupp/artist, medans det andra dagar florerar både det ena och det andra i musiksmak...

Idag är vi nog lite trötta efter gårdagens middagsbjudning... Vi både åt och drack himla gott och sedan har vi ju såå otroligt roligt ihop!! Barnen, ja de försvinner in på olika rum, med olika aktiviteter beroende på tycke och smak, ja de som har smak... Killarna är lite tradiga och "hänger" på Jakobs rum och spelar en det ena och en det andra i spelväg... Det rasslar till när vi bjuder tillill när de är färdiga och har tackat för maten och burit ut tallrikar och bestick till köket, ja de är för goa!!
Jag ska inte gå in på vad vi åt, men kan säga att det blev en kycklinggryta som andra säkerligen lär få smaka vid tillfälle...

I dag har Jakob dragit till storstaden, ja han är på väg i skrivande stund faktiskt...
Fick i dag höra att han och farmor ändå ska åka till Helsingfors, fast jag trodde att det blev inställt!?
Jag lär väl få höra hela storyn vad det lider, eller så blir det som vanligt, dvs. att jag inte får reda på nått!?
Jag kan säga så mycket som att Jakob skuttade omkring ett bra tag då han fick höra om resan, så det uppskattas, det kan jag försäkra er om!
Sen vill jag tacka Rille för att han hämtar Jakob på stationen och kör hem honom till morsan, tack tackelitacktack!
Nu ska jag tända kaminen så tjejerna (Lotta och Lena) kan sitta och mysa lite innan middagen, rester från gårdagen, mums filibabba!! Vet inte om man får sig ett glas vin till, men det är av sekundär betydelse, jag lovar!

I morgon ska vi med deltagarna åka skridskor på eftermiddagen och på onsdag så ska några av tjejerna "jobba" på en tjejmässa på Tegelhuset i Rosengård och då med naglar och hår... På fredag ska vi mest troligt pyssla lite, kanske med pärlor, ja eller så blir det mosaikplattor som ska göras, vi får se vad jag bestämmer...
Min kollega Nadia är ledig i veckan så det kanske blir lite mer att göra än vad det brukar vara...

Ha en riktigt skön avslutning på helgen och en otroligt härlig orörd arbetsvecka, full med möjligheter!!!!!
Kramkalas och hallontoppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0