Gnällgubbens...

Tja!
Så är det då åter söndag och det känns som om helgerna rasar iväg i en väldans hast, nästan för fort...
Ibland känns det som om man inte hinner med särskillt mycket, även om så självklart icke är fallet.
I dag spenderade jag x-antal timmar i bilen, visserligen tillsammans med min son och kompisar, för att sedan även spendera ytterligare en dryg timme i en sporthall och det i Åhus, världens ände...

Beträffande mitt gnällande, jo visst är jag tvungen att åter ta upp denna "brännande" fråga som ständigt gäckar er stackars som besöker min blogg, samt då och då lämnar en och annan kommentar...
Jag tror inte att ni själva skulle tycka att det var särledes skoj att "bara" ge och allt för sällan får något i gengäld, eller!? Mumin, när du väl kvicknar till ur vinterdvalan så visst kommer det några haranger om mitt gnällande och sen självklart lite av ditt eget gnällande... Det är väl lite i var mans mun, ja att smågnälla lite vid behov...
Jag tycker inte själv att jag gnäller så mycket på er och er avsaknad av kommentarer, mer då på andra saker som jag anser är fel, ja eller dylikt, men jag kan ju förstås ha fel i denna fråga?
Hur som helst, tycker jag att jag ganska snällt ber om era kommentarer lite då och då, ja i form av ord som:
Vad tycker ni?
Hur hade ni resonerat?
Hur har er helg varit?
Trivs ni med era arbeten?
Ja, osv...
Jag vet inte om det ingår i mitt gnällande eller om det tillkommer, för då kan jag hålla med om att jag gnäller jäkligt mycket...
Nu har jag dock kommit till en punkt där jag inte känner att mitt skrivande ger mig särskillt mycket, för om ni kommer ihåg varför jag började skriva så smått, så var det mycket för att jag sällan hade någon tid för reflektion och dels för att jag hade en hyfsat slitig arbetssituation, eller hur?
Nu har jag både tid till reflektion och har en helt annan arbetssituation, där av mina tradiga inlägg och kanske även därför jag varit extra gnällig, ja om ni får säga vad ni tycker iaf...
När jag just nu sitter här och skriver, så vet jag faktiskt inte om jag kommer fortsätta mitt bloggande alls, eller om inläggen kommer att infinnas sig allt mer sällan och vad då det betyder??
Jag vet inte nått om denna bloggs framtid för närvarande, men det klarnar säkert inom en snar framtid, vem vet jag kanske vaknar upp i morgon med mängder av ny inspiration och tankar att dela med mig av?
Oavsett vilket det blir, så är det pga vad jag vill och inte vad andra anser, så är det...
Ha nu en skön avslutning på helgen!
El Professore...

Kommentarer
Postat av: muminn

...you are so wrong...I have been in 'sommar dvala'..and now I am coming out...so watch it...

Anyway, I do so understand how you fell...you write and write..for whom...well I guess for yourself mainly...although we readers do enjoy it, even though no comments come your way...

So the big question is..do you really want to spend time still doing it..or not...

Or rather spend the time writing on your future book..

Well ,you are the only one who can answer that question..

although personally I do hope you don't totally give up your blog...

And now work calls me...

Big Hug!

2010-10-04 @ 14:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0