Fashinerande och skrämmande...

Så var man då och fick domen!!
Hon, ögonläkaren alltså, började med att efter en rätt så grundlig genomgång av fr.a höger öga, konstatera att det inte rörde sig om starr (vilket för stunden kändes toppen)...
I nästa andetag börjar hon prata om glaskroppsavlossning...
Det är tydligen så att jag, som hon trodde, pga av mina många år innehållandes närsynthet, har mer ovala ögonlobar och således något lättare att få tidigarelagd glaskroppsavlossning!!!?? Det betyer i stora drag att en geléaktig hinna innanför näthinnan lossnar (det är tydligen inte ovanligt när man blir äldre...) och kan då lägga sig mellan pupillen och den sk. gula fläcken, något som medför att det jag ser ska passera detta (som kan liknas med att man har lagt plastfolie framför det man ska titta på, så som t.ex TV:N och hur roligt hade det varit på en skala!??
Detta går att operera, MEN inte utan viss risk...
Fortsättning lär följa...
Hoppas ni haft en skön lördag!? Nä visst ja, ni kommenterar ju ändå inte!!?
På tal om skön lördag, Bajen gick och vann mot Landskrona BOIS, härligt!
I morgon ska jag och "fimpen" till Trelleborg, japp fotbollsdax!! "Järnkaminerana" är på besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0