Bokat och klart... Ja och lite annat skit...

Jag har bokat in oss och Rille med familj vecka 8 i Stöten och det känns underbart!!
Vad som känns mindre angenämnt är att ni är superkassa på att besöka bloggen och det i synnerhet på fredagar och lördagar! Från 35 besökare i måndags, som aktivt varit inne på min blogg under måndagen och det är inte många om man ser till bloggare i allmänhet.... I dag har fyra stycken hittat till bloggen...
Är det lönt kan man då fråga sig, för är det ingen som läser bloggen, kan jag ju lika gärna börja skriva dagbok...
Vi har idag pratat om en middagsdagbok, dvs en bok där man skriver in alla middagar som serverats och huruvida middagen var god eller smakade sk-t, ja eller någonstans mitt emellan?
Dagen har varit i det närmaste lyrisk, men om det behöver eller orkar jag inte skriva om, fan jag känner att jag för tillfället behöver feedback och inte bara en massa soffliggare som kan följa utan att göra ett djävla skit...
Det var tanken att vi kunde föra någonform av dialog på bloggen, men jag bara ger och har i stort sett inte en susning om vad som händer i t.ex Stockholm och andra ställen i detta avlånga land...
Det känns som att det bara är jag som ger och ger, visst är jag glad att ni åtminstone kollar av vad som händer, ja eller inte händer här nere på slätten, men vad i he-vete får jag tillbaka!?
Snälla ni, ja jag menar nu inte att få era livs historier och i synnerhet inte från besökare utanför släkten, men släkten skulle ju åtminstone kunna höra av sig på ett eller annat sätt tycker jag...
Jag känner att det är jag som aldrig hör av mig, men ni vet ju 1000 gånger mer om mitt liv än jag om edert...
Nu orkar jag inte mer för idag, sorry att detta blev ett så negativt inlägg, men antagligen var det tvunget att komma ut? Någon av er har skrivit en och annan kommentar och det tackar jag för, MEN...

Vi hörs...

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Skepp ohoj, surputte :)

Gaska upp dig nu, det finns en dag imorgon osså..



Vi språkades ju vid tidigare ikväll å jag han bara komma hem å vända för att sen dra iväg igen. Slevade i mig en underbar fläskfia med liiis å kantarell sås :) (inte illa pinkat)

När jag kom fram så var det 10 ungjävlar som total härjade på scenen som jag hade ställt upp grejjerna på. dom var fan överallt. När någon skulle hålla tal fick dom försöka överösta ungarna...

Det är konstigt vad man får se hur olika vissa har anordnat sina partaj. När jag började lite tyst att spela under kaffet, så kom det fram en gubbe å frågade om jag hade någon jazz, helst då ifrån 40-50 talet?

Jag hade som tur var 2 skivor i väskan som har blivit liggande. En Cole Porter & en skiva blue note. Han var väl inte helnöjd precis men det fick väl duga. Medans de äldre dansade så sprang ungarna omkring på dansgolvet. Jag slutade spela 23.30 en vanlig dag på jobbet mao....

När tjing på re´så hörs vi när vi syns eller nåt....

2010-10-03 @ 01:29:45
Postat av: El Prof

Låter riktigt tradigt, men dom kanske ville ha det så, ja de som hade festen?

Beträffande Stöten, har vi bokat snöflingan 12B men inget annat, ja såsom skidskola, skidhyrning osv. Vi har nu 30 dagar på oss att pröjsa, hoppas det är okay för er?

För det andra, jag blir så ruggigt trött på att få skit om jag inte skrivt något på några dagar och samtidigt är fan nästan aldrig någon av de som gnäller som sedan kommenterar... Jag får inte ihop det, dvs att kommunikationen endast ska vara ensidig... Ja ja, jag ska sluta gnälla och göra något åt saken istället...

Tjena på dig Rille.

2010-10-03 @ 10:00:10
Postat av: Petimetern

Puh, då slipper jag känna mig som en Stalker denna gången! ;-) Tandådalen V.11 är det som gäller... Hej hopp i backen!



Jag tar responsen någon gång när våra vägar råkar mötas...känner fortfarande att nätet är lite läskigt...



Ha en underbar fortsatt söndag!

2010-10-03 @ 16:15:24
Postat av: muminn

...gnäll..gnäll..gnäll..but then again, YOU are the El Proff, så det hör liksom till saken, man förväntar det faktiskt, och är till och med lite besviken när inget kommer...inte för att det går för långt mellan 'gnällattackerna' inte så det så..

hur som helst, här kommer jag med ett litet inlägg i alla fall..och till o med på Svenska så andra läsare inte gnäller om det, och alla vet vem jag hänsyftar till med det, så det så med det med...

..min sista månad har börjat ,och sen blir det hur mycket tid som helst att sitta och läsa och näbbas med dig, ocg jag vet precis vad du kommer att gnälla om sen..Gud vilka långa kåserier tanten drar...aldrig nöjd vår kära El P...

Här har vi fortfarande sommar väder, fast träden börjar klä av sig så sakta, och där talar ni redan om snö...snow in English is a 4letter word banned by alla the elderly here in Marblehead...for reasons unknown to me, as I love it...men kanske för att ingen skottar snö från trottoarerna..hm..

..läget för min dotter har inte blivit bättre, senare sämre, och nu har satan gett sig på flickorna...han är faktsikt allvarligt sinnes rubbad, så läget är inte gott här...jag har förlorat den lilla tron jag hade i Gud advokater...

Åker lilla My med er i år också upp till Åre eller vart det nu är ni åker???? Och vad har hänt på lågenhets fronten..om något...email me if it's private stuff....OK...

And no, do not start a blogbook about food, I am envious enough as it is...

Also very happy your new job is all you thought and hoped it would be...

What's new with 'you know who'..back to work yet..

Oh well, this should keep you quiet, at least for a the time it takes to plow trough.

Very light trams.

As for more serious discussions, I will use a quote by Scarlett O'Hara,from that famous movie 'Gone With The Wind'

...'I'll think about it tomorrow'...!!!

Lots of Love!



2010-10-03 @ 16:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0