Vilken jäkla...

Tja!

Dagens inlägg börjar med lite om gårdagens program av "Sä mycket bättre", kanske inte helt otippat...
Jag måste bara hylla en av deltagarna och det genom att buga och det ruskigt djupt!!
Lill-Babs Svensson, vilken kvinna, vilken människa, vilken vilja, vilken ödmjukhet och sist men inte minst, vilken inställning!!!
Tänk att hon sitter där i TV och ifrågasätter OM hon ska få fortsätta att vara med i programmet eller ej!!!??
Sen att hon trotsar sin smärta, en smärta hon bara måste känna och ställer sig upp och sjunger sin låt, helt otroligt!!
Det är tyvärr inte allt för många människor som jag stött på de senaste typ 10 åren som har den viljan att göra rätt för sig och med en ödmjukhet utöver det vanliga!! Vilka kändisar av hennes kaliber tror ni skulle ifrågasätta huruvida de var välkomna eller ej, dvs om de hade varit i en liknande situation!!?? Inte många skulla min gissning bli?
Hon växte ytterligare ett par meter i mina ögon, var så säker!!!!
Sedan måste jag säga att det var flera av tolkningarna som jag tyckte framfördes riktigt bra och det på lite olika sätt...
Petter, självklart med sina klockrena texter och denna gången var inget undantag!! Måste vara "fältets" gigant...
Pluras version var RIKTIGT bra, självklart på Pluras vis och den kommer att finnas med på min spellista framöver!
Sedan måste jag säga att Di Levas närvaro och sång var sjukt imponerande, han gör låten verkligen till sin!

Som avslutning måste jag citera en annan viljestark person, en som antagligen namngivit ordet vilja och levt därefter...
Gunde Svan har alltid pratat om att om man vill åstadkomma något så måste man vilja det och det så in i...
Han lämnade sällan eller aldrig något åt slumpen, utan när hans motståndare provade 20 par skidor inför en tävling, provade han säkert 50 par osv...
Han höll i en föreläsning som jag läst lite om och där säger han att, det gäller inte att "bara" vilja, nej du måste vilja det så in i bomben mycket att det är som om det vore det sista du gör i livet...
Detta är sååå sant och det är nog inte alltid så lätt att "plocka" fram den viljan dagligen och det behövs antagligen inte heller... Jag brukar försöka plocka fram lite av detta då jag känner att jag börjar bli irriterad över nått som så att ens barn inte är i fas med något vi bestämt eller att de bara är tjuriga över något... Jag brukar försöka vara viljestark och ha tålamodet att INTE bli irriterad eller arg, för jag tror faktiskt gott om de flesta människor (och även om mina barn) och barn i synnerhet, då de sällan har ont uppsåt i sina tankar, bara lite ungdomlig okunskup, ja eller något ditåt...
Ha en underbar fortsättning på söndagen!
I morgon, en ny dag, en hel orörd vecka, helt underbart och hur många möjligheter som helt att göra en skillnad för någon/några...

Kommentarer
Postat av: Bror P,

Kul att ni tar upp även mitt favo program. Jag tycker lite synd om Dileva han får inte så mycket utrymme i programmet, vilken härlig kommentar i detta program när han lungt säger jag täcker er vid paintballen, han är en härlig typ.

P.

2010-11-21 @ 19:32:34
Postat av: El Prof

Ja, visst é han för skön!

Jag tror, eller kan tänka mig att han (DiLeva) inte vill ha för mycket ljus på sig, ja eller så är det så att han inte gör så mycket väsen av sig och det är faktiskt TV...

Man kan tänka sig att producenter och annat löst TV-patrask tänker sig att de inte kan bygga ett program på bästa sändningstid, på en så lugn och sansad person som DiLeva??

Jag tycker programmet är en riktig succé, dvs. det tilltalar nog de allra flesta och är (till skillnad från många, många andra program) ett "snällt" program...

2010-11-21 @ 20:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0