Som gubben i lådan...

Så dykar man upp, ja som gubben i lådan...
Ni trodde antagligen att jag hade skrivit nog för idag och med tanke på längden och mängden på "Livet é" så borde jag kanske lugna ner mig lite?
Jag tänkte att det kanske var jobbigt långt för en del av er, ja ungefär som i gamla fornstora dagar, eller som när Mumin kommenterar en del inlägg...
Nä, skämt åsido, jag var bara inne och tog en macka och drack en kanna beck...
Nu är trädgården i det allra närmaste undanstädad och endast ett par blommor i krukor återstår, ja kanske skulle jag ta in klotgrillen också denna vinter? På fredag får jag låna bil och släp, sen blilr det "åka" av, ja dvs. då ska gropen fyllas och isoleras efter konstens alla regler!
Jag har dessutom varit på tippen, fyllt kärlet med löv, storhandlat och självklart tagit två rejäla promenader med Smillan.
Jag hoppas att ni orkar läsa föregående inlägg, då jag anser att det är viktiga saker jag skriver om.
Sen om ni håller med eller inte, är en helt annan sak...
SES!
Jo just det, drottningen jag nämnde i ett tidigare inlägg var såklart en skyttedrottning och det i fotboll...
Hon spelar i LDB-Malmö, ni vet dom som vann guldet på damsidan!! På herrsidan då? Jovisst var det även Malmö som drog det längsta strået, nämligen Malmö FF!! Fy fan vad "vi" på slätten är bra!!! Helsingborg var ganska bra, men... Jag kan tänka mig att någon av er (t.ex Petimetern) hoppades på en Malmö-förlust i sista matchen, något som hade inneburit seger för Helsingborg, men ack...
Nu ska dom (Helsingborg) bara förlora i Cup-finalen också, så blir jag nöjdare än skitglad... Motståndet? jo det är mitt lag, Bajen (Hammarby IF)!!!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Jäklar vad du skriver idag :)



E lite små pissed. Min jobbar bil fick påhälsning idag av en tjyyyv. Riktigt fräckt var det oxå med tanke på att våra bilar står precis utanför kontoret. Vi såg hans bil till å med när vi kom från lunch haket. Kollegan tog en sväng i vårt närmsta garage å mötte honom precis men fick inte fatt i honom men tack vare att vi har kameror i garagen så ska farbror blå få en kopia att se på. Tror han gjorde inbrott även i en kund bil i det garaget.



Sen var inte dan slut där utan på väg från käftis nu på eftermiddagen så tänkte jag åka er i torsviks garaget å byta däck som låg i bakluckan. En liiten fjuttig backe på 30m å jag kom ta mig f...n inte upp. Efter en kvart gav jag upp å bytte båda framhjulen ute i snöstormen...

Men det e ju bara mitt eget fel :)



Å med sommardäck på bak så blir det jävligt sladdigt :) prova någon gång. Riktigt kul faktiskt .....

Nä nu e det köttbullar som hägrar åt denna lilla köttbulle.



Puss på dej å hälsa la famiglia



PS. snart e det skidpremiär :)

2010-11-09 @ 16:35:17
Postat av: El Prof

Ha ha ha, det hade varit lite roligt att se dig försöka...

Fast var det inte lite skönt med frisk luft...

Sommar- och vinterdäck, en blandning, vet inte, alldeles för våghalsigt för en lugn och timid trebarnsfader som mig själv...

Jag har redan klarat av premiären i år...

Sen måste jag säga att jag är förvånad att du orkade läsa båda inläggen, en fjäder i hatten min käre systerson!!? Ja, om du nu läste allt dvs...

2010-11-09 @ 21:22:41
Postat av: mumin

En röd ROS för El P.

Jag beundrar dig.You have a big heart!

And what goes around, comes around.

A kind word costs nothing and goes a long way, yet is more healing than any medicine.



Just got of Skype with lilla My, so now I am all aboard about you all, well more or less anyway.

Can't believe it's snowing already over there.Here not yet,just rain. I still have all the fall garden chores to do, now that I am finally feeling better.

This am I took my neighbors from below me to the airport, as they went to their winter place in Florida, and boy did I ever get homesick while standing at the curb dropping them off.It happens to be the International part of Boston Logan, in other words, where I always fly out from when going to Sweden.Buhuu...snyft!

Oh and what a let down by the way.About the Pim I mean.I really think you should have let Petimeter? and myself wallow in our 'spicy and risque' drool scenarios.Much more fun.

And guess what.

Drumrolls please!

Just had my kitchen lights fixed(they have been broken 5 years or since I moved in) they worked exactly 2 months, and now it's look like eternal sunshine in here.Wow!!

And don't even try ask ..why so long? Suffice to say..it's just me.

Changing tires in the middle of a snowstorm!!!! Hm!

See I am not the only one putting things off.

Way to go Rillem.

Sukuvika!

Ok, maybe I should quit before I put my foot in any deeper.

Dolce far niente!



2010-11-09 @ 23:02:02
Postat av: El Prof

Du har knappt blivit blöt om fötterna, så jag skulle inte säga att du satt dina fotspår speciellt djup, denna gången!!

Det om PIM var visserligen sant, ja att det är en utbildning, men MFD är nått helt annat...

Det står för njutning det!!!?

Mumin, Petimetern och andra trängtande själar, sug i er av det som erbjuds...

2010-11-10 @ 07:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0