Sjuuukt mycket...

Tjenare!
Det är såå sjukt mycket att göra när man har ledigt eller när det är helg, fan man hinner inte med sig själv...
Ähhh, kanske var lite överdrivet? Vi hann med rätt så mycket i helgen och sen är det faktiskt så att ni inte besöker blogglandet så frekvent under helgerna (tack och lov...) och det ger mig tid till annat...
Hoppas ni kollade "Så mycket bättre" i lördags och fick ta del av Lill-Babs gamla dängor!? Som vanligt var Petter, September (Petra) och Plura de som lyfter serien till en extra nivå, ja enligt mig så klart...
Petters version av "En tuff brud i lyxförpackning" gick inte av för hackor!!
Annars är gropen nu ett minne blott, ja även om några detaljer återstår... Jag var och hämtade fönsterblecket på NSG (f.d Mölledal) idag och efter att jag monterat dit den, ska endast lite dekorsten läggas dit...

Fick ett "jobbigt" samtal idag, jobbesamtal, alltså angående ett som jag blev erbjuden straxt efter att jag tackat ja till min nuvarande tjänst... Fan, jag trivs riktigt bra på detta ställe, MEN, OM jag blir erbjuden rätt summa, kanske jag inte kan tacka nej!? Vad är då "rätt" summa kan man fråga sig?? Ja, det undrar jag också, ja eller inte... Jaf vet vad jag önskar mig få och jag vet vad jag tackar nej till, alltså lönemässigt!! Jag vet att de verkligen vill ha mig och att han som innehar tjänsten just nu, INTE fungerar (tackar man för - bättre förhandlingsläge!?) och att de snarast behöver få tjänsten tillsatt, dvs. så att personen ifråga kan börja efter jullovet (senast...).
Jag lär återkomma i frågan, men som sagt, jag sitter långväga ifrån sjön...

Allt har rullat på i plugget idag, vi var och spelade "innebandy", ja eller vad man nu ska kalla det för??
Fjorton tjejer, en kille och jag spelade och om jag säger som så, så har jag inte mer än två jack på vardera smalben... GGGrrrrrrr, tjejer som inte är vana vid idrottsaktiviteter...
Förövrigt har jag en ny dikt på lut, men hinner inte tänka ut och skriva ner vad den kan tänkas handla om, mer än titeln, nääe har inte ens tänkt på någon titel då jag inte brukar sitta och plita ner något innan, utan kör det hela live...
Vi får se vad det blir?
Nu måste taxi-farsan ut och köra, en avlämning och en hämtning!

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hejsan svejsan nu är jag här igen, ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag.

Det är väl klart att vi ser på "Så mycket bättre" det är ju sjukt bra, pratade med mamsen som också tittar och vi sade just att det är en rolig konstellation som heter duga jag förstår inte hur dom fick ihop dessa människor.

Men jag tycker att hitills har dom gjort det bra. Vi undrade när det var dags för Petter hur ska Lillbabs och Plura göra men dom var bra tycker jag.

Kul att du trivs på ditt jobb det är ju ganska viktigt att man trivs eller hur?

Kul att träffa Jakob när han var uppe, jag var ledig när dom kom från Finland och det var hur kul som helst och höra dom två när dom berättade vad do hade gjort dom nästan pratade i mun på varandra, dom helt lyriska ut att ha varit iväg.

Jakob berättade en hel del och du skulle ha sett mamsen som var jätteglad och bägge hade haft jättroligt och det syntes på dom, jag är glad att vi hjälpte dom.

Ibland tänker jag att det skulle vara skönt att vara lärare eftersom man är ledig ibland men så får man gå lite längre och tänka att man ska ta hand om eleverna också så då lägger man det på hyllan.

Här går allt sin gilla gång man jobbar, äter och sover det är väl det man gör just nu och det är inte så roligt tycker jag.

Vi var faktiskt hos mamsen i Torsdags och åt Lutfisk och gud vad jag njöt ska jag säga, Arne fick en annan maträtt och var nöjd med det.

Nu kom Arne hem så vi ska laga lite mat, han har varit och tittat på när Arvid hade hockeyträning i Högsätra dom har ju gjort en hall där men inte med någon värme som i Dalénhallen så han är ganska frussen nu kan säga.

Hälsa alla och många kramar från syster yster

2010-11-15 @ 18:32:51
Postat av: El Prof

Det var Petters dag förra veckan!!!

Dom gjorde bra ifrån sig allihopa, ja inte som Petter och hans versioner, men...

2010-11-15 @ 18:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0