Nödvändigt ont...

Hejsan!

Sitter här och funderar över vad som är viktigt i livet och vad som är av mindre vikt, men dock nödvändigt...
Familjen och fr.a en egna lilla familj är allra viktigast för mig.
Det är också viktigt att må bra och att ha/leva ett drägligt liv.
För mig har idrotten (i någon form) alltid varit av stor vikt, det även om jag höll upp alldeles för länge ett tag...
Att ha en sysselsättning är inte dumt att svänga sig med, sedan om det är ett jobb eller något annat kanske är av mindre vikt? Men på frågan om att ha ett arbete att gå till är viktigt eller om det är ett nödvändigt ont, skulle jag vilja svara att det alltid är med glädje som jag tar mig till arbetet varje dag...
Detta stämmer inte och jag tror helt ärligt att OM det finns någon människa som ALLTID anser sig vara sprudlande glad över att få gå till jobbet och det varje dag, antingen ljuger eller har seriösa sociala störningar...
Inte ens en sån som Zlatan vaknar varje morgon och är överlycklig över dagens träningar och matcher mm, det kan jag svära på, fy fan...
Så, vad är det då som ändå driver folk till att varje morgon/kväll/natt gå till sina arbeten?
Självklart så är det pengar, pengar och allt annat, såsom den sociala kontakten och defacto att man faktiskt trivs med sina arbetsuppgifter. För en del kanske det är ett sätt att komma hemifrån ett gäng timmar, pga skrikande barn/hustru/man, nedskräpad lägenhet/villa, ja eller för att man har ett förhållande med receptionisten!?
Sen måste jag bara dra några klassiker...
"Man har ju inte roligare än man gör sig" - Man kan vara glad utan att skratta...
"Gräset är INTE grönare på andra sidan" - M.a.o jogga inte på Rosengårdssidan...
"Ett skratt förlänger livet" - FAN HELLER!! var det sista han som skrattde ihjäl sig sa...
"Den som vet att tillräckligt är nog - kommer alltid att ha nog" - Vadå, nog så roligt!!?...
"Det är lika lätt att skaffa sig goda vanor - som dåliga" - M.a.o ge fan i de dåliga...
"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart" - men det hade hjälpt...

Ja, jag vet inte om och hur dettta inlägg emottages, men även det lär väl vara något nödvändigt ont, ja för de som orkar läsa skiten...
Själv ska jag dra mig hemåt, packa badkläderna och åka och simma en liten bit... Vi får väl se vad min ambition säger när vi kommer dit? Saga har klädsim idag och det måste jag bara se!
Sen är det bara en dag kvar innan fredagsmyset...
Tja!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag kan bara prata för mig själv men jag tror att många av oss känner precis som du. Familjen är absolut viktigast. Så är även turen att få vara frisk och må bra, ha tak över huvudet och mat på bordet. Jag tror att vi är bra på att ta mycket i livet för givet utan att stanna upp och begrunda allt vi har. Jag vet att jag i alla fall försöker bli bättre på sånt!



Jag har nyligen fått chansen att köpa något jag aldrig trodde att jag någonsin skulle ha i mina ägor (bilder finns på min blogg) och jag erkänner att jag känner mig både exalterad och glad. Vad som DOCK är anmärkningsvärt är att jag faktiskt känner att det bara är ett materiellt ting- inget mer! När det väl kommer till kritan så är det familj och endast familj som står dig nära och betyder något!



Kram

2010-11-18 @ 18:04:32
URL: http://diamante..blogg.se/
Postat av: El Prof

Nu måste jag genast gå in på Jossans blogg "Diamante" och kolla vad som får henne så exalterad...

2010-11-18 @ 19:04:22
Postat av: syster yster

Jag håller med dig att familjen går först och hälsan sedan är det ett nödvändigt ont att man måste gå till jobbet för man måste ju betala räkningar och äta.

Jag skulle kunna gå i pension redan nu om det var så att jag hade råd.

Sedan skulle jag vilja kommentera föregående innlägget och du vet ju att du inte kan skriva så där för jag blir ju så nyfiken, har ni vunnit en miljon och ska ut och resa eller?

kram syster yster

2010-11-18 @ 23:14:47
Postat av: Göran

Tänkte nästan att du skulle ta upp nödvändigheten med att jobba...

Trodde däremot inte att du skulle vara den som självmant skulle välja att sätta sig hemma och inte få den sociala samvaron som ändå finns på ens arbete, ja i de allra flesta fallen iaf...

En miljon är ingenting i jämförelse med detta och resa, det ska vi vecka 8, den allra bästa resan, dvs. med din son och hans familj till Sälen!!

2010-11-19 @ 08:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0