Min mamma - mitt allt...

Det är på tiden att min allra käraste, ja och enda mamma blir lite hedrad...

Min mamma var och är mitt allt
har så alltid varit och det tusenfallt
tänk så många gånger jag gråtit mot ditt bröst
och du har alltid funnits där för att ge mig tröst
du har alltid stått stark i vinden
även då det stormat hårt mot kinden
oavsett om det varit vinter, vår, sommar eller höst
har du alltid väckt mig med din trygga och ljuva röst
och det fast jag i min uppväxt ibland var rätt jobbig
i en miljö som allt som oftast var rätt snobbig
där det inte alltid var så lätt att hävda sin rätt
mot etablisemanget på Lidingön stod man sig slätt
kompisar i sina feta villor med pool
å jag som låtsades spela cool
var inte direkt skolans ljus
och kände sig ibland som en lus
hade kanske blivit mobbad eller begått nått brott
om det inte vore för min mamma och min idrott
så mycket du slitit och haft det svårt
ensam med fyra barn måste ha varit hårt
allt klarade du av på egen hand och det utan min far
det är så jag minns det och så har det varit i alla dar
nu tar du hand om våra ungar och deras barn
som själva nystanet i ett stort garn
så mycket hjärta som finns i din kropp
så mycket energi som aldrig tar stopp
du kör på tills du dör
du bara tutar och kör
totalt prestigelös
galet sanslös
jag älskar dig helt galet och det utan gränser
och runt ditt huvud en auora bara glänser
du är och kommer alltid att vara mitt allt
och det många många gånger tusenfallt
jag älskar dig så
som endast en mor kan förstå...

Kommentarer
Postat av: Petimetern

..och så grät man en skvätt igen....



Fantastiskt fin!



Jag går nu och grubblar på min egen mamma. Anmäla intresse för ett trygghetsboende eller låta bli...Fördelar mot nackdelar...Får pejla läget med henne själv till helgen.

2010-11-11 @ 23:11:04
Postat av: Petimetern ...igen

Skicka dikten till Petter...eller kör en rap själv!

2010-11-11 @ 23:12:02
Postat av: El Prof

Jag vet att jag INTE skulle göra något dylikt utan att ha pratat med min mor...

Behöver du låna pengar eller nått (Petimetern)!?

Det var bland det finaste någon skrivit till mig, fast om du lyssnat på Petters låtar, vet du att han inte behöver hjälp från nån, som det verkar?

Det med lån av pengar, är ett uttryck jag kör med då och då, fr.a om nån säger nått fint om eller till mig... M a o bara trams och inget annat...

2010-11-12 @ 10:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0