Malmö i mitt...

Jag älskar Malmö på hösten och våra underbara morgonpromenader med Smillan.
Den runda vi brukar vandra längs, går genom Bulltofta rekreationsområde och är
ofantligt vacker i sin höstprakt. Solen skiner och allt som oftast är det som att vara
i skogen, där djurlivet lever och frodas. I morse betraktade vi hur en rovfågel svävade
över en äng för att sedan bli jagad av två ilskna måsar, äta eller ätas, de var riktigt vågliga.
Vi stöter på relativt många människor längs vårt stråk, likt oss på bra humör och öppna för
möten, en hälsningsfras, en nick till hälsning. Så långt ifrån den svarta stämpel som Malmö
allt som oftast får med journalisternas mörkt bläckinfärgade rubriker, nej vi stöter på människor
av alla olika nationaliteter, hur trevliga som helst.
Hur som helst, senare idag är det en joggingrunda som gäller och jag ser inga tecken på att vädret
kommer att förändras åt det mer drastiska hållet och således lär denna runda bli minst lika mysig...
I kväll är det en alternativ Mårten Gås-middag och då med kalkon, mums filibabba är bara förnamnet
och till det ett gott glas vin, ja eller två?
Dess för innan ska jag ta tag i makadamm-högen som ligger innanför porten och transportera mängderna
till gropens djupa håla, ja det är mycket en gammal man måste tåla...
Hoppas ni har en lika underbar helg på lut?
Ha dé, fast inte liiika bra som jag...

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Skrattar bäst som skrattar sist :):):)



...fast jag är måttligt intresserad av fotboll.



2010-11-14 @ 22:27:31
Postat av: Göran

Det satt hårt åt, men det bästa laget vann, tyvärr!

Fast det hade varit konstigt om ett lag som kom på sjunde plats i Superettan hade slagit laget som kom två i Allsvenskan!?

2010-11-15 @ 11:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0