Kyligt...

På bloggfronten, blåser det fruktansvärt kalla vindar, svinkallt...
Ute är det visserligen kallt, MEN solen skiner och mitt hjärta är varmt...
I morse var det -10 grader när jag tog morgonpromenaden med Smillan, fast vet ni vad, det var ändå skönt med en promenad och få igång kroppen.
Nu sitter jag och gassar i solskenet, inne på kontoret och det är hur nice som helst!!
har varit ute och handlat en del förnödenheter till deltagarna och det är knappt man vill vistas utomhus, ja om man inte ska ut med hunden eller med barnen till pulkabacken eller så...
Jag undrar hur det går för er med era "uppgifter"!?
Jag pratar om miraklet och hur det skulle märkas på dig OM miraklet hade varit framme!?
Tänk att alla (mer eller mindre) sitter inne med så mycket kunskap och ändå kan göra så korkade saker, ja eller inte göra nått alls, dvs. som kan få en att må bättre, märkligt...
Betänk också hur lätt en smått nedåtgående spiral kan få såna katastrofala följder, så som lite gnissel i ett äktenskap som leder till skilsmässa, fast det kanske inte hade behövt bli så...
Jag var på en föreläsning en gång, där föreläsaren pratade om att vi alla går och bär på en "låda"...
Kvinnornas lådor var betydligt mindre än männens, av den enkla anledningen att de flesta "snackar av sig" med sina väninnor, dvs. om problem, ja allt som är av vikt. Männen, ja vad ska man säga? Männen har en betydligt större låda som vi bär omkring på och det för att vi har mer skit att fylla lådan med... Egentligen har vi ju inte mer problem än kvinnor, men ack så svårt många män har att uttrycka sig och/eller att prata om saker som t.ex känslor! Detta medför att kvinnors lådor töms kontinuerligt och männens lådor bara fylls och fylls, varpå det till slut rinner över (ja, inte alltid såklart!) och då jäklar i min låda faller han tungt, djävligt tungt, till botten av avgrundens grund, typ på gatan, ja om han har "tur"...
Ja, vad ska man säga om detta då?
Jo, att det är kallt i Malmö idag och jag sitter här och kokar, ja rent av bubblar av saker i ämnet att skriva om...
Fast, jag vet att ni ändå inte orkar läsa mer än max det jag redan skrivit, så det får kanske bli en annan gång!?
Ha en skön eftermiddag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0