Jippie, ny vecka!!!

Tjenare i lådbilslandet...
Jag tror fan ta mig att det åker omkring en himla massa människor i sina "lådbilar"och som har hitta det jäkla körkortet i ett Kellogs flingpaket!!!?
Det är antagligen lite bättre upp i norr, dvs. Stockholm, men här nere på slätten är det katastrof!!!
Antingen kör de som idioter, för dom har ju satt på nya vinterdäck... Då kan man köra som om det vore sommarväglag!? NOT!!!!
Ja, eller så har vi dom som knappt har styrfart och där man måste gå ur bilen och hjälpa dem att lyfta bilen runt hörnet, ja för att de kör såååå långsamt, SNIGLAR!!!!
Jag vet att jag inte heller är världens bästa chaufför, men i jämförelse med väldigt många skåningar (i synnerhet de som inte har "snövana") kör jag som en Gud!!!

Denna vecka har ju startat alldeles strålande och efter badet, sitter jag nu på skolan och får en massa rättning, planering och annat gjort, inte dumt...
Bad och bus på förmiddagen och lugnt och skönt på eftermiddagen, så ska dagar på arbetsplatsen se ut alltid...
I kväll blir det, som sagt, lite mer jäkt, dock inte mer än att jag/vi klarar av det.
Sen, som jag skrev i min tidigare kommentar, så går vi ju mot en ljusare tid och barnen som skuttar upp ur sina sängar för att så snabbt som möjligt komma ner och vittja sin adventstavla på sin present...
Måste säga att det är genialiskt med att ge barnen en liten present vaje morgon, även om det är mörkt och barnen är trötta, blir det något riktigt riktigt positivt!!! Tänk på det, dvs. gör er själva en tjänst och börja med detta och ni kommer att tacka mig för det i slutet av december...

Jag har (åtminstone för tillfället) blivit av med både feber och förkylning (iaf. nästan) och var ute och sprang en halvtimme i lördags, HUR UNDERBART SOM HELST, jobbigt ja, men sååå skönt!!
Smillan och jag stack ut och sprang på golfbanan och ni skulle se hennes framfart, bara fööör skön!! Hon springer på som bara den och när det blir lite djupare snötäcke, studsar hon fram, bedårande!!
I kväll ska jag ju vara med och träna Jakobs lag i handboll och det ska bli riktigt naijs, hoppas jag!?
Kanske är man med och rör sig lite, kanske inte!?
Annars blir det löpning i morgon efter jobbet, för, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Jag fick en kommentar från Katta (tackar!) där hon önskade få lite koll på barnens önskelistor...
Jag tänker mig att publicera dem här på min blogg och det inom kort!
Jag vill bara poängtera att, även om det står att de önskar sig varsin hund (typ!) så betyder det INTE att de ska få det... Det känns som att vi, om och när det skulle vara aktuellt (NOT!), löser det själva!! Det hade varit svårt att ha en hundvalp hemma för tillfället! Annars hade jag faktiskt varit sugen på att låta Smillan få en kull valpar.
Näpp, måste återgå till rättandet!
Ha en vit och skön dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0