Halvdant...

Tja!
Jag sitter och känner mig halvfebrig på jobbet.
Känner att jag gör ett halvdant jobb.
Hade hellre legat i min halva av sängen.
Och det, minst halva dagen.
Nu har mer än halva dagen gått, så det är inte aktuellt.
Jag får väl sitta här halvslöa lite.

Lite mer om halvdana saker...
Jag satt och tänkte på hur en del inte ger sig in i saker med full entusiasm, eller har svårt att avsluta saker man gett sig in i...
Vad säger det om dessa personer?
Betyder det att man är kass, eller betyder det något annat?
Kan det vara för att det man gett sig in i inte var särskillt givande eller roligt?
Eller har det med ens vilja eller uthållighet att göra?
Jag har inte varit den allra bästa och inte helelr avslutat allt jag gett mig in i, men å andra sidan har jag blivit fan så mycket bättre på att löpa linan ut...
Jag tror att om man t.ex låter sina barn få börja och sluta med olika aktiviteter precis hur som helst, så kan det lätt innebära att de tror att de alltid kan göra som de vill...
Samhället ÄR INTE uppbyggt på det sättet och Om man nu fått göra som man vill och aldrig behövt ta ansvar för nått, måste det vara riktigt svårt att börja när man är vuxen... Detta kan således medföra att man kan stöta på "patrull" på många olika sätt!
Helt plötsligt kan någon komma och säga åt dig att du ska göra si eller så för att t.ex få låna pengar eller få ett jobb, eller att du blir ombedd att hålla i en föreläsning, något som du aldrig gjort eller absolut inte vill...
Då kan det vara svårt att säga nej och om du säger nej, kan det betyda att du blir av med ditt jobb osv...
Om vi ska titta vidare på halvdana saker...
Hur vore det om du hyrde en film och började titta på filmen för att sedan upptäcka att halva filmen saknades!?
Eller de sista sidorna i den där spännande boken du just nu läser!?
Gud bevare, tänk om du bara fick halva lönen!?
Eller om presenten du köpt och ville få inslagen, bara är inslagen till hälften!?
Visst måste man få gå på halvfart om man inte mår bra, men nån som i ett handbollslag, endast ger 50% av sin kapacitet blir man ju inte särskillt glad över...
Så, snälla ni, gå inte på halvfart, då ni då är medskyldiga till att unga människor verkar tro att det räcker att gå på halvfart med allt de gör och tar sig an!?
En extra bonus...
Om ni bara läser hälften av mina inlägg, kommer ni missa väsentliga saker, ja kanske inte alltid, MEN ni vet inte när och om det är något ni missat...
Som nu t.ex, dvs. har du läst ända hit, kan du få en ledtråd till de nyheter jag har skrivit om i tidigare inlägg.
Det har inte direkt med mig att göra.
Det har inte heller med mina barn att göra.
Informationen gäller en annan i familjen och det är inte Smillan...
Det är inte helt officiellt ännu, men inom kort kommer detta att vara officiellt och då presenteras inom Malmö stad och där i den södra innerstaden och då som en utnämning till en högre post...
Mest troligt, kommer jag att informera er om vart ni kan finna denna information, då personen ifråga, inte vill att jag skriver om detta på min blogg.
Så om ni frågar mig om det, eller säger att jag sagt något om detta, så kommer jag att förneka det!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

HÄPP, nu läste jag hela igen :) upphör aldrig å förvånas..



Har varit hemma med julia idag VAB. Sutit med min musik samling hela dagen för jag ska ju gå över till å spela vid dator "snart" så då måste delar av samlingen in i computtern.....

Tror mig även veta hemligheten :)



Snart ska vi upp till Lole å kerstin då svärfar fyller år. Ska jag hälsa ;)



PS. Har du sett hur mycket snö det e uppe i stöten. Det börjar suga i skidtarmen nu ska du veta. En polare har tipsat om ett par telemark pjäxor som e till salu på blocket, fasen vad jag vill ha mycket saker...



nä hej hopp gummi band på dig.

2010-11-25 @ 16:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0