Fredag och inte vilken...

Tja!

Så var det då fredag IGEN!!!?
Och inte vilken fredag som helst, utan fredag före min första ledighet,
usch va jobbigt att behöva vara ledig i en hel vecka...
Det sköna och behövliga är att jag ådragit mig en hyfsad förkylning och feber,
men den lär nog dra iväg innan helgen är till ända och övriga i familjen ska till sina respektive skolor.
Själv har jag en del projekt på gång, men om det tänker jag inte berätta för er här och nu...
I dag har Annika (Lottas barndomskompis) och tre av hennes barn kommit över på fika och senare kommer Jocke (hennes man) och den fjärde av deras barn, Vide. Dessutom kommer en annan av "Sölvesborgarna" hit och vi ämnar dinera ihop i kväll, det blir toppen, ja hoppas jag iaf...
Nu ska jag inte störa er mer denna dag, tror jag?
Kanske skriver jag senare, men troligtvis inte?
See Ya!

Kommentarer
Postat av: mumin

Hi El Proffessore...although maybe one is not so welcome here anymore..hm.Never the less.

You need me!!!It really has gotten booooring on your blog lately.Don't you all agree?

Och nu skall jag invite you all to crazy Marblehead!

Här skulle ni kunna gnälla och svära så spottet bara flög.Det gör jag när jag kör.Och faktiskt mest på cyclare o joggare!!

Bäcksvart ute, och varenda jävel av dem, är ute helt klädda i svart,inte en reflector i sikte, skuttande down the street(we do not have cykelbanor,det vore unAmerican for Gods sake)hoppande ut mitt i körbanan när dom måste passera en parkerad bil,och eftersom det finns massor med parkerade bilar, skuttar de fram och tillbaka som den bästa kalle kanin #¤%&@$@..!

Ok nog om det.

Snow? Not yet.

New job!! Go for it!

Week off and sick!

Join the club. Same her.Just coming out of it!

What else?

Möte med Queen!! THE ONE or a TjejMässa queen. My favorite 'Queen' is no more.But HE was the best.

About Lilla MY.

Vad händer med lägenheten?? Helsingfors!You make me hemsjuk, och inte bara lite.

Enligt rapporter hör jag att Finland är det främsta landet att bo i med den bästa economin.Och i den andra rapporten kom de in tvåa.The happiest mest content people.Norway beat them there.

So Sweden,eat dust!

Men å andra sidan var Sverige där, när Finland behövde hjälp .Så kanske Finland kan ge tillbaks lite ave det nu.Om inte på annant sätt, än hur deras lagar behandlar inflyttare.USA kunde lära om det, that's for sure.

Acceptability-Responsability!!!

Det var mitt motto, när jag var ansvarig för hyrning av personal när jag jobbade på Museum of Fine Arts.Alla fick detta lilla motto,att sätta på deras vägg hemma.Skratta inte.Det funkade så fans fint.Alla visste precis vad dom måste/eller inte göra.No problemo!

Problemet med världen i dag är, att ingen känner sig ansvarig, varken politiker eller vanliga bilkörare/fotgångare/cyklister !

Om man accepterar ett nytt land,har man då,the responsability att anpassa dig till deras lagar.

Ok, see I am back fore sure,and don't kall me angry.Just klarsynt, so there!

Still Love you!

2010-11-07 @ 17:27:04
Postat av: El Prof

HI there Mumin!

Long time no... you know how to finish that one...

And do you know what else, we all have choises...

Well, at least I hope so!?

2010-11-08 @ 06:28:14
Postat av: mumin

Don't quite understand what you mean, but yes, we all have the power or opportunity to choose, so should one not choose to live the best one could, with what one has been dealt and hope and even expect others to do the same.

Yet todays society, sees the word 'choise' as an open invitation to do what ever it wants,in the negative mostly ,causing irreprable harm for the future, if we even have one.

And I too must ask..What is Pims?

Came up with a few maybes.

Pissy idiotic mood syndrome.

Perverted insecure murder suspect.

Potential Icelandic musical sexagenarian.

And yes, these are all clean...BUT I too have a vivid imagination, of some other not suitable for print scenarios.

Dolce far niente!

Which translates 'it is sweet to do nothing'!

My life right now.

2010-11-08 @ 08:19:02
Postat av: El Prof

Sane same, but different with me...

I´m free this week, but still I´ve got so much to do...

Lots of things on my agenda, for example, do my PIM... PIM is a new programe that everyone within Malmö Stad has to go trough and pass, but when we have (well if we do it quite fast) we get a laptop...

So, it´s not anything of what you all expected, or wanted it to be, you dirty dogs...

About choises, yes I know I haven´t been the greatest writer the past few weeks, but I haven´t had the time and spirit to write, mostley it have been really basic stuff, I know... It might help if you´re back, well at least for a whaile...

Last week, well, from wednesday and onward, I started to get sick, but with my friend Mr Alvedon I managed to stay up all week... I sleept all saturday and parts of yesterday, now I feel pretty well?

Now I´m off for a lot of things, see you later...

2010-11-08 @ 09:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0