Du och jag...

Tja!
Vet inte om det var den långa texten eller det långa inlägget, eller kanske rent tristessen som fick er att antagligen inte orka läsa hela inlägget?
hur som helst, det kommer att komma flera inom sinom tid, mer eller mindre färgstarka...
dagen har (som vanligt) varit härligt hektiskt, men det var som om luften gick ur mig lite efter att jag varit hemma en stund och hade siktet inställt på löpning... Som jag kanske sagt/skrivit, har min sjukdom (feber och förkylning) inte riktigt givit med sig och den kvarhängande förkylningen verkar ta ett nytt tag om min kropp och själ...
Jag kom inte ut i spåret, nää det blev två Alvedon och ryggläge en halvtimme istället.
Nu har jag precis varit ute med Smillan (en tuff brud i...) iklädd sitt "lyxfodral", då hon fryser för tillfället när hon "måste" gå ut... Jopp, kylan och snön är på väg in över slätten, kanske inte i några stora mängder, men ändock...
Dagens föreläsning var minst lika bra som igår och som jag sagt, jag återkommer med ett litet experiment framöver och då som Doktor Woll "Hobbyhjärnskrynklare"...

DU OCH JAG

Jag har många tankar och idéer om hur saker ska va
och vill helst att de utförs så som jag vill att de ska

Visst står jag på mig när och om jag vill hävda min rätt
men lägger ingen prestige i om du ändrar det rätt och slätt

Du gör allt tvärtemot det jag vill och sagt
och på så vis du trumfet på bordet lag

Du vill visa vem det är som é Boss
och jag, jag säger tjenare å moss

Jag svär, tar mitt pick och pack å bara drar
är sen borta ut ditt liv, ja minst i ett par dar

Men kryper sedan till korset och kommer alltid tillbaka
det är som att både äta upp och vilja spara en kaka

Fan va svårt det är när man är riktigt kär
även när man bråkat och inte vill vara där

Så är det så svårt att hålla sig borta
det som om man kommer till korta

Mitt liv é skit och jag patetisk
för hon é så djävla magnetisk

Hon med sån otrolig dragningskraft
och jag puckad som en sopkvast

Vad vore jag utan hennes kärlek till mig
i rännstenen låg jag, så långt ifrån dig

Långt nere i skiten och kanske rent av död
sån tur att vi lovat varandra i lust och i nöd...

Denna dikt har ingen verklighetsförankring, ja mig veterligen alltså...
Tjillevippen på er och jag hoppas inlägget inte blev föör långt?

Kommentarer
Postat av: mumin

Well at least I do read trough your monologues, as I find them quite facinating, giving (well at least I think so)a little inblick into how you think and how you teach.

Don't know if one vågar komma över though!I would hate to be partmentalized as I always have seen myself as a rather free spirit.

But to get back to your older insats,I recalled something else I had picked up along my life walk.

'People don't care how much you know,until they know how much you care'!

Maybe something for a teacher to think about.

As for the rap stuff.As it is in Swedish, I do not see how anybody over here would go for it, as I actually tried to translate some of it, but alas it lost the 'oomph..wow..cool' factor immidiately. You must have rappers in Sweden,Ask your son.

Ohe more thing.Another advice I got long ago when we split.But it was too late.

A succesful marriage is not finding the right person,it's being the right person!

And now to bed.El Diva arrives tomorrow.Yippee!

Dolce far niente.

2010-11-24 @ 07:16:44
Postat av: mumin

P.S.

Glömde berätta att Tucker,min Westie, just var klippt på måndag också, men han är en riktig tuff kille...han skulle dö av skam om jag satte honom i koftor o grejer....men men, vi har inte snö o kallt här än heller, och inte spatserar han timtals på golfbanor heller, så det är lite annorlunda leverne måste jag erkänna.

Krya på dig.Heta drycker med...du vet vad!!!

2010-11-24 @ 08:08:04
Postat av: syster yster

Först vill jag kommentera det här med DiLeva jag håller med dig El Proffesore att det är nog så att han inte vill ha så mycket utrymme i programmet men han är bra ändå.

Vad tyckte du om att Jay fick stanna då?

Första dikten eller vad du kallar det var tung men ändå j-ligt bra måste jag säga och jag förstår inte hur du får till det jag håller med Mumin att du skulle prata med någon rappare, Petter kanske.

Den andra var ju jättebra och även om den inte var sann så tror jag att det finns många som kan identifiera sig med den eller hur.

Jag hoppas att du tar hand om dig o din förkylning så du inte blir jättedålig. Ingen jogging alltså.

Jag måste fråga en sak när ni går och handlar tar ni med er Smillan då?

Vi har ett jätteproblem på jobbet och det är att folk tar med sina hundar när dom handlar och dom ställer dom innanför i affären och vi får hela tiden gå och säga till dom att hundar inte får vara där och får till svar att det är så kallt ute.

Och dom hundarna har t.ex inte någon kofta på sig, men jag tycker att ska man gå och handla behöver man väl inte ha med hunden.

Nu har vi ett riktigt yrväder och lite snö men kallt och vi har kallt inne så nu går det ljus kan jag säga.

Mumin ska man säga trevlig halloowen till dig för det är väl det denna vecka hos er, eller har jag helt fel.

Är ledig i tre dagar nu och det ska bli skönt men jag jobbar helg.

Nu blev det långt men jag återkommer.

Kram från syster yster

2010-11-24 @ 10:55:16
Postat av: el prof

Mumin!

I totally agree (for once...) with what you write, well exept the part were you write that you dont know if you would "dare" to come visit us...

So El Díva is visiting you this weekend, nice!! Say hi and loods of hugs from me!!

Syrran, jag tror att de slöa jäkla Lidingö-borna inte orkar att både ta en runda med hunden och sedan dessutom behöva gå och handla?

Själv skulle jag aldrig (längre) ha min hund sittandes utanför en affär, aldrig!! Jag vet inte hur det är på ön, men i Malmö har det hänt (mer än någon gång) att hundarna "hundnappas" och används som "tuggleksak" till pitbulls...

Det är fra. små hundar såklart, men ändå!!? SJUUUKT!

2010-11-24 @ 12:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0