Dissfunktion...

Tja!

Efter en överväldigande dag, med deltagarrekord (12 stycken!!) och en eftermiddag fylld med en föreläsning om en lösningsfokuserad modell som jag fann väldigt intressant och faktiskt något liknande det jag gjort de senaste 9-10 åren, dvs. försökt att faktiskt "bara" vara den som "ser" människan som står framför mig och att faktiskt vara nyfiken på denne och framförallt på vad denne har att säga...
Denna modell utgår från att klienten är expert på sin egen lösning, dvs. de allra flesta innerst inne redan vet vad den kan och vet vilka mål denne klient vill uppnå...
En förutsättning för att man ska kunna förändra sitt liv är att man upptäcker och upplever att man faktiskt har möjligheten att själv påverka och styra sina tankar, beteende och känslor...
Ja, vill ni veta mer så får ni antingen snällt vänta tills jag skriver mer om det och då i första hand efter morgondagens session om den lösningsfokuserde modellen.

Ja ja, efter denna arbetsdag, startade nästa "arbete", dvs. familjearbetet och det finns det gott om på måndagarna!
Alla barnen tränar och Lotta skulle äntligen få införskaffa sin efterlängtade Iphone4, tjiiii fick hon/vi, då detta inte var möjligt och det efter att hon defacto varit på The Phone House två gånger och fått klartecken att köpa sin Iphone4 på rekvisition från Malmö Stad...
Ja ja, sedan körde jag Jakob till träningen och förutom lite jobb, hann jag med att skriva nedanstående lilla skrift och fråga mig INTE vart eller från vem idéen till denna text kom ifrån, ja jag har inte fått någon hjälp med texten utan med inspirationen till den...
By the way, kanske kanske blir gubben "tvingad" att iföra sig träningsoverallen och "stötta" Jakobs lag framöver, men vi får se hur mycket och i vilken utsträcning...
Okay, är ni beredda!?

DISSFUNKTION

Mitt liv é inte som ditt
gå i skolan å skriva é inte mitt shit

För min text ser inte ut som din
bara en jävla röra ut i perifin

Ser inget sammanhang i skiten, å får ingenting lätt
fått kämpa ända sen jag va liten, å mitt liv va inte så fett

Skit i plugget å piss där hemma
fan, man kände sig inte värd en femma

Allt blev ännu sämre och jag hamna i ett gäng
plugget gav jag upp och av gänget fick jag däng

En helt vanlig pryl när man är ny
fett med spö och få smaka dy

Inget konstigt alls, det är bara så det är
sen é re fest, efter en livslång ed man svär

Jag fick en schysst stilett som present
den hade tillhört en som jag tidigare känt

Han blev skjuten av en gängledare och behöver den inte mer
å den kniven ska jag använda på många mer än fler

Varenda en som var med när min polare blev skjuten
ska få smaka stiletten och få nacken bruten

Jag ska hämnas på varenda jävla en
som fuckat med mig och polaren

Jag skiter i om det så blir min död
bara jag innan färgat hela gatan röd

med deras blod
som en jävla flod

Allt jag såg var rött
och nu, så fucking trött

Det blev att sitta av min tid en jävla massa år
och inte en djävel, inte ens jag fällde en endaste tår

Det var värt varenda minut
för jag, jag kommer ut till slut

Sen, när jag väl kommer ut
ska ni se, att även jag till slut

Lyckats lära mig nått
och mina betyg fått

För här finns det lärare som ser mig som den jag är
ett litet dysfunktionellt djävla säär

Varför behövde det vara så svårt att förstå
att allt jag ville var att någons blick eller hand nå

Att nån, bara en gång stannade upp och såg mig, bara en endaste gång
fan, om nån gett mig en chansen, hade jag kunnat skriva en hel djävla sång

Bara nån hjälpt mig att få ordning på orden
hade jag inte behövt hamna där, mitt i morden...

God natt på er alla som fortfarande är vakna!

Kommentarer
Postat av: mumin

...wow, heavy stuff El Professore...it's going to be fun to see how many will dig in on this..

Here's my take.

För många många år sen, hade jag en underbar vän som sade...

'Trust your instincts and don't expect life to be logical or fair.'

How easy it sounds,how difficult to practice.



As for your 'text', send it in to one of the BIG RAPPERS over here...as it would make a wonderful hit...AND some money in the pocket for you!!!!

Dolce far niente.

2010-11-23 @ 19:24:28
Postat av: El Prof

Du Mumin, jag tror inte särskillt många ens kommer att läsa allt, texetn är mest troligt alldeles för lång...

Om du har någon kontakt med nån rappare over there, kan du väl ge texten till honom/henne, du kan ta stålarna och komma och hälsa på oss!!?

Ja, om du skulle ha lust förstås!?

2010-11-23 @ 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0