Det spritter i...

Tjena!

Den senaste tiden har det börjat bubbla och spritta i gamlingens kropp och det är inte utan att jag känner mig såå mycket yngre eller om det är att jag rör mig tre gånger i veckan som gör att livslusten från förr har på nått sätt återvänt? OM ni hade varit med på Lottas kusins bröllop en underbar lördag i somras och hade sett mig och mina moves, hade ni antagligen trott att det var något fel på gubben, nån typ femtioårs-kris eller nått...
Sen att jag hittat tillbaka till en del svenska artister och dessutom fått upp ögonen för några nya, gör inte saken sämre direkt. Femtioårs-kris eller ej, jag mår så jäkla bra och det sjuder av liv inom mig, ja det bubblar för tillfället alldeles förträffligt i kroppen, underbart!!
Det är i stunder som i somras, jag får flashbacks från de grymma åren på delar av Stockholms inne-hak och hur man gång efter annan dröp av svett då man framåt småtimmarna drog hemåt i natten, ja eller om det hann bli tidig morgon innan man passerade Lidingöbron, om det tviste de lärde...

Att man var en av tjejernas favorit fram till klockan tre
finns det ingen som kan säga emot
men att sedan få följa med brudarna hem efter dé
blev det väldigt sällan däremot
när jag ser tillbaka, kanske var det lika bra att det blev just så
framför allt då man började bli ganska dragen runt två
klart att man efter äkta kärlek kände trängtan
men inte på bekostnad av min frihet
och idrotten som fanns alltid funnits i min längtan
eller på grund av min feghet
Jag var väl ingen direkt brudmagnet
och vad Lotta såg är det ingen som vet
Vad jag vet är att jag älskar min fru minst lika mycket nu
ja nästan mer än den gången då vi sa ja, både jag och du
Även om det har gått en massa år sedan dess
lovar jag att jag på dig aldrig kommer bli less
Du och barnen är det bästa som mig hänt
och dig som någon jag alltid alltid känt
Jag älskar dig mer än du någonsin kan ana
dig, vårt liv, alla barn allt i en omloppsbana
som jag kan kretsa runt i resten av mitt liv
bara ni finns med i dessa mästerkattskliv
alltid, förevigt och nu
för det finns bara du.

God natt god natt
plötsligt blev det svart...

Kommentarer
Postat av: syster yster

Nu blev jag rörd av din lilla dikt elller vad du kallar det, jättefint skrivet och tänkt.

Jag kommer fortfarande ihåg när ni stod vid altaret och du skulle säga ja och det tog en stund för dig eftersom du grät och hela kyrkan grät med dig. Kommer aldrig att glömma den stunden, jag hörde mamsen och Jean tittade på mig o Solweig sa sluta nu och böla och började böla själv det var en otrolig stund.

Kul att du känner att det spritter i kroppen, det gör det inte hos mig kan jag säga, är för det mesta ganska trött och kan sova hur mycket som helst vet inte vad det är.

Tycker att det är mest tråkigt just nu men det går väl över.

Thea gumman ringde mig i Lördags och ville att jag skulle komma till henne och spela DS Nintendo hon är för go den ungen, hon saknade sin mormor och det kändes varmt i kroppen. Vi ska spela det på Torsdag.

Jag hämtar henne lite tidigare för jag är ledig så ska vi spela Nintendo då blir hon glad.

Nu är det dags att gå och jobba, Ha en bra dag.

Kram från syster yster

2010-11-16 @ 07:38:06
Postat av: Göran

Vet inte vad du pratar om, jag, gråta!!?

Okay, jag kan sträcka mig till att jag fick nått i ögat??

2010-11-16 @ 09:07:36
Postat av: Josephine

Okej, men hallå!? Det bor minsann en gömd (eller inte så gömd) poet i dig! Att du alltid har kunnat skriva visste jag men dikter och rim är något nytt. Jag såg den fina dikten om farmor/mormor/mamma/Maja- jätte fin. Så är även denna! Kul!



Jag tror absolut att spritt i kroppen beror både på motion och mentala utmaningar. Jag tror inte på femtioårskriser (eller några typer av ålderskriser) så du får nog äga dina dans moves precis som dom är! :) haha



Kram på er!

2010-11-16 @ 15:39:30
URL: http://diamante..blogg.se/
Postat av: syster yster

Jo du Josse det finns faktiskt olika kriser när det gäller åldrar tro mig, du ska inte tro att du kommer undan Hi,Hi.

2010-11-16 @ 18:40:55
Postat av: syster yster

Har just läst det du skrev till våran mor och som petimetern skrev jag var tvungen att gråta en skvätt det var det härligaste jag har läst på länge och jag håller med dig om mamsen att hon är helt aotstanding som tar hand om mina barnbarn och jag ska säga dig att dom älskar Maja alla tre och jag tycker att hon är otrolig som orkar att ha dom även om dom enligt henne är gansa snälla.

Sedan att dina barn ja just nu är det Jakob som vill komma upp och bo hos mamsen det tycker jag är helt otroligt roligt.

Kram syster yster

2010-11-16 @ 18:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0