Checklista...

Tja!
Här kommer dagens "Att göra-lista" och avcheckning av den samma...

Frukost till snorisarna - check
Få iväg dom till skolorna - check
Morgonprommis med Smillan - check
Plocka undan, bädda sängarna osv. - check
Lagt i en tvätt i maskinen - check
Hängt upp tvätt - check
Golfrunda (7 hål) - check
Fika med Magnus - check
Byta till vinterdäck - check
Hämta Saga - check
Mellis - nästan check, straxt klara
Laga Makaronipudding/låda - Näpp
Simträning och badlekar - näpp
Städning av huset - näpp (det blir nog först i morgon?)
Läxläsning - näpp
Kolla på Robinson med snorisarna (har lovat dom...) - näpp
Läsa för tjejerna - näpp (det blir först i kväll)
Skriva nån form av dikt eller dylikt - näpp, kanske infinner sig inte inspirationen heller?

Fredag
Städa
låna bil och släp - köpa makadam - i kubik.
som ovan, dvs. få iväg ungarna och allt annat som göres dagligen...
Hämta ett beställt fönsterbleck på NSG...
Köpa fikabröd - alternativt baka?
Hämta Lotta i stan - hon är bortrest.
Jakob har handbollsmatch.
Tillrätta en mumsig Lasagne...
Fredagsmys med familjen.
Korka upp en flaska rött - mest troligt...

Till Mumin (och Petimetern) vill jag bara tydliggöra vad NSG betyder, så ni inte får några konstiga bilder i era huvuden...
Norra Sorgenfri Gymnasium - hur jäkla tråkigt som helst, jag vet.

Jag måste säga att jag är lite förvånad över att ingen kommenterat min dikt om min kära mor, varken positivt eller negativt? Jag skriver ju lite negativt om er kääära skärgårdsö...
Ha dé!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tack för fika stunden.

Kompisar är bra att ha.

2010-11-11 @ 16:11:17
Postat av: mumin

...haven't been in for a day, and in that time you published that beautyful poem for your Mum!

I bet she cried when she read it.I felt it for sure.

Love your 'to do' lists!

Myself I am sitting here waiting for them to call me , telling me they finished working on my car!!!

The total sum of it all is $1700 dollar!!!!It keeps going up every time they call me.But it's better to do it all once and for all.Can't say I have spent any money on that car since I bought it in 2002, exept for regular oil changes and new tires of course.So I was due for a biggie.

Still hurts, as I really had made some plans for that money.

But oh well, I'll just sit tight and not do anything for the rest of the winter.Well, small things yes, but nothing big you understand.Lilla My will know what I am talking about.Speak to her.Ok.

At least detta lilla nöje är fritt.Din blog menar jag.So vi ses...mycket!!!

Dolce far niente!

And truer words have not been spoken.How did I know??



2010-11-11 @ 18:24:19
Postat av: Rillemannen

Frågan är om det är värt att kommentera den :)



Gå in på stötens web kamera så får du se att dom sprutar kanoner nu :)

2010-11-11 @ 19:55:26
Postat av: El Prof

Först, men utan rangordning, Magnus, det var helskönt att sitta och gagga en stund, annars har vi ju båda rätt mycket att stå i... Ska försöka ta mig tid att ha någonform av en stående fika, kanske rent av att vi har en inbokad tid... TRÅKIGT? Kanske, men va fan gör man när ekorrhjulet snurrar och man står inne i skiten...



Mumin, kära Mumin, det är alltid lika roligt när du varit inne och kommenterat!! Skit med bilen, men har du inte gjort något på den sedan 2002 så var det nog tyvärr dax... Ska prata med morsan om vad du menar, men tyvärr har jag mina aningar...



Rille, varför skulle det inte vara värt? Var det för det jag skrev om skärgården? Det var ju en bagatell i det stora hela, visserligen var det inte alltid lätt med kompisar som bara kunde peka och få t.ex en språjtans ny hoj, modell kaxig!!

Ska gå in och kolla Stöten!!



Kul att ni iaf tagit er tid att skriva några rader, tack det värmer!!

2010-11-11 @ 20:40:40
Postat av: El Prof

Opps, glömde!!



Makaronilåda - check och den uppskattades av alla barnen, eller som Saga sa, den var godare än vanligt, kanske för att det var du som lagat den pappa!?

Den tjejen finns som ett stort hjärta runt hela mig...

Simningen - check

Läxläsning - check

Robinson - håller på, snart klar, så check

Läsning - näpp, dom kollar Robinson

Dikt - njae, har tankar och inspiration om en go en, men om det blir ikväll eller inte vet jag inte just nu...

2010-11-11 @ 20:46:43
Postat av: Thomas

Den Fina dikten om våran älskade mamma var grymt skriven och hon är VERKLIGEN värd vartenda ord.

Puss Mamma



Golf nu - Njet.. klubborna är lagda på hyllan..

Vinterdäck - Njet..

.

.

Vad skall du med makadammet till?



Hälsa o krama familjen...

2010-11-11 @ 22:28:37
Postat av: Petimetern

Till dig och Magnus....



http://www.facebook.com/home.php?#!/TheSwedishFika

2010-11-11 @ 23:24:27
Postat av: El Prof

Ordet "fika" är så otroligt svenskt, inte ens danskarna fattar vad vi svenskar pratar om när vi säger att man ska gå och ta en fika... Dom é allt bra konstiga!?

Brollan, klubborna på hyllan!!??? Fast, visst har du antagligen spelat de rundor som en vit man bör under en säsong...

Makadammet ska ner i gropen utanför Jakobs rum/fönster och det för dränering, då jag gjort fel innan, ja eller fick fel info om vad som gäller...

2010-11-12 @ 09:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0