Alla måsten och alla drömmar...

Tjenare!
Jag överlevde den första träning med killarna...
Det kändes underbart och vara med där det händer igen, OM än på ett tillbakadraget och ödmjukt sätt.
Jag vill ju inte gå in och styra upp det hela, ännu...
Nääe, skämt åsido, det gick bra och jag tror att killarna ser mig som en tillgång?

Måste alla "måsten" vara jobbiga?
Jag tror att man kan lära sig att uppskatta måsten, ja eller rent av behöver en hel del måsten för att funka...
Själv tror jag att jag blivit galen eller helt förslappad, ja OM jag nu inte hade haft tre barn och dessa tre varit relativt aktiva inom olika idrotter?
Många tror eller tycker att det där med hund är ett aber och ett måste... Man måste gå ut med den i ur och skur, samt träna, ge föda, borsta och allt annat som kanske ingår i att ha en hund, såklart beroende på vilken sorts ras man har? Jag kan säga att det inte är särskilt många gånger som jag tyckt det var skit att gå en runda med Smillan, ja eller Simon för den delen, dvs. efter att man väl kommit ut... Innan man väl kommit ut, så har det hänt och det både en, två och flera gånger...
Eller ta det här med barn t.ex. Inte fan kändes det som ett "måste" då man tillverka skiten!?
Om det nu gjorde det, är jag den första att beklaga sorgen och sedan konstatera att du ändå varit delaktig i att sätta ett eller flera barn till världen, so deal with it...
Barn och djur har INTE bett om att "få" komma till just dig, MEN det är din förbaskade uppgift att se till att både barn och ev. djur har det bra och det med närvaro, uppfostran och hela tjillevippen!!
Okay, dags att byta ämne, ja även om måsten-ämnet är långt, långt ifrån tömt!!

Drömmar,,,
Vad är en dröm för dig?
Kanske ett mirakel?
Ponera att ett mirakel hände, något du gått och oroat dig för eller att du skulle bli av med din sjukdom, ta t.ex alkoholism eller drogmissbruk...
Detta mirakel skedde under natten när du sov, så du var inte riktigt medveten om att det skett ett mirakel när du vaknar på morgonen. Hur tror du att din familj, dina vänner eller dina arbetskamrater skulle märka det på dig?
Nu kanske du tänker att, jag inte luktade alkohol när jag kom till jobbet t.ex, eller att du inte luktade hasch?
Det är ju två relativt enkla svar eller hur, MEN vad mer tror du att de skulle märka med dig?
Här kommer det att komma ytterligare fem-tio vad mer!!
Skriv ner minst fem fler saker om hur dina nära och kära, samt andra som känner dig skulle märka förändringen?
Skriv gärna i kommentarsutrymmet.
Jag tror att om jag hade alkoholproblem, skulle familjen kanske tycka att pappa var på väldigt bra humör just denna morgon och till och med verkade pigg och vad mer...
Nu har ni kanske lite att tänka på!?

Jag ska duscha och sedan pang i bingen, en slitsam dag är snart till ända.
God natt på er alla monsterflåsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0