Sol, sol och värme...

Hej hopp spridar-dopp!

En riktigt skön dag har det varit och faktiskt fortfarande är, kolla bilderna!
I dag har jag, förutom Smillan-rundan, spenderat all tid i trädgården, helt underbart.
Trots maskros-jakt, gräsklippning, kanbeskärning och en del andra "trädgårds-måsten!...
Ungarna har också varit ute och det är så skönt med denna årstid, ja under förutsättning att vädret visar sig från sin bästa sida. Lek med sand, lera och vatten, sprinkler-bad, kubb, studsmattan och självklart lite avkoppling kunde "fröna" kosta på sig... Själv var jag nära att även jag kasta mig in i vattenleken...
Nu väntar grillen på sina karré-bitar... I dag frångår jag familjen Wolls princip, dvs. de som är med och grillar får sig en wirre och det oavsett om man endast vänt en biff eller gjort något avtryck i sanden än så...
Annars flyter jag fortfarande på min solskenshimmel och antagligen kommer jag fortsätta att så göra fram till det att jag kliver in på E2C i höst, ja så otroligt bra och skönt känns det!!
Nääe, grillen kallar och även förrätten som finns där ute i värmen.

Jo förresten, Magnus fick inte permis och är således kvar på MAS. Ni som har möjlighet att besöka "kraken", gör så. Sölvi, jag menar förstås "Petimetern" har högst troligt varit där idag och i morgon tänker vi oss att dra dit, när vet vi inte, men om någon annan är där så återkommer vi senare eller så umgås vi allihopa...

Lite pics från dagen, håll till godo...







Härliga helgdagar.

Kommentarer
Postat av: Bror P.

Hej bror. idag var din andra bror och Olle och jag in till staden på cykel vi började med ett stopp vid Garnisonen och köpte 2 öl var sen cyklade vi till Astrin Lindgrens hus på Djurgården där satt vi på en brygga och tog varsin köpe öl, sen tog vi Strandvägen fram gåendes för det finns så mycket vackert att se på gammla skutor och annat. Vi hamnade i Kungsträdgården där vi fick uppleva JESUS som var överallt och även hade ett tåg som man kunde gå med i, på senen uppträdde körer som sjöng jesus sånger och mitt i detta satt vi och tog en öl för att sen dra oss mot Djurgården för att äta middag vid brofästet. Bror vad är kanbeskärning? Jag tror du fixar allt uan problem.

Peter

2010-05-22 @ 19:12:36
Postat av: Petimietern

Till Bror P, Det fattar du väl att "kanbeskärning" är "kantbeskärning " - i en blogg är det faktiskt inte så noga...



Hej Göran!

Visst har det varit en underbar dag! Undrar dock vad vår dotter gör i er trädgård? (Likadan bikini och vid en snabbkoll på fotona så kunde det lika gärna ha varit hon (=tjejen till höger)).



Yes, vi har varit och hälsat på Magnus idag och det är mycket därför som det har varit en underbar dag. Nu är jag inte orolig längre hur det ska gå. Minnet och talet är definitivt på plats och humorn lika så. Det kändes också som om han hade full koll på läget med restaurangen, flytten till Orup m. m. (snart sitter det där med punkterna - även om jag måste tänka till) och även om träning aldrig ha varit Magnus grej så är jag övertygad att han är tillräckligt motiverad i detta läge för att ge allt och lite till. Han har kanske bara sparat på krafterna tills det verkligen behövs?



Vi slapp ta könummer eftersom vi hann först, men vi lämnade plats åt nästa besökare som var Magnus och "jag vad hon nu hette" - Louise eller Lis??? (jag och namn).



Blir dock lite ledsen över att höra att permisen blev intsälld. Varför då? Magnus såg verklgien framemot eftermiddagen.



Hälsa Magnus imorgon!



God kväll!



//Sölvi

2010-05-22 @ 22:58:26
Postat av: Bror P.

Petimietern Sölvi.

Dig har jag aldrig pratat med, hej jag är Görans bror, kul att få ett samtal av dig och påpekande om kantbeskärning som jag har utövat i 14 år så jag försökte vara rolig mot min bror. Nu kommer snart mina gäster för en eftermiddag med korv med bröd detta är Stockholmskt uttryck för ja korv med bröd.

Härliga bilder Bror.

P.

2010-05-23 @ 12:12:46
Postat av: Petimetern

Hej Bror P igen,



Ja jag är allstå Sölvi och är kompis med Magnus och Tina och därför har blivit en flitig läsare av denna blogg. Kommentaren var inte illa menad och jag förstår att du ville vara rolig. Jag refererar till mina kommentarer och andras kommenterer under "Kvällsmys" och "Seeedat inlägg", så kanske du försår att jag också försökte vara rolig. Känns bra att ha fåt en Petimeter-kompis.



Hoppas att korven och brödet smakade gott. I Höganäs tror jag detta kallas "Porting", fast ev kan det vara korv med mos. Kommer inte så noga ihåg.



Ha en bra dag!



//Sölvi



2010-05-23 @ 14:00:24
Postat av: Farmor

Korven var jätte god,med en massa tillägg.

En choklad o en prinsess tårta till kaffet, super gott.

Vädret är omväxlande med åska,regn,blåst så det står härliga till,o tempen kryper neråt.

Hälsningar från Görans o Peters mor.

2010-05-23 @ 16:58:29
Postat av: Göran

Petimetern och Peter, ni MÅSTE lära er att inte lyssna så mycket på vad andra kommenterar!!!

Hade jag tolkat in och lyssnat på allt som skrivits på denna blogg, hade jag nog slutat för länge sen?

Jag försöker tänka som så att med tanke på att de allra flesta är släkt eller vänner på något sätt och om man är släkt eller vän, vill man väl varandra intet ont? Eller har jag stoppat huvudet i sanden om jag tänker så? Man kan misstolka, vända positiva och roliga saker till hur lätt som helst, men det känns lite väl tråkigt att se negativt på något så fort som bara chansen ges...

Du Petimetern, vet du varför det kallas Porting?

Sol ute sol inne och i var mans sinne, ja eller kvinna förstås!

2010-05-23 @ 23:42:26
URL: Rhttp://
Postat av: Bror P.

2010-05-24 @ 13:08:09
URL: http://Hej bror.
Postat av: Bror P.

Hej bror.

Blev du arg för att jag pratade med petimeter Sölvi så ska jag sluta komentera med en gång,vi fattade tycke för varann i bloggen alltså och hon verkar tycka om att skoja, men nu vågar jag inte lgga in några fler innlägg,det skulle vara sill isåfall. Ha en bra Måndag bror och även du Sölvi.

P.

2010-05-24 @ 13:15:04
Postat av: Bror P.

Sölvi, porting är något med datorer om man går in på goggle, om du kommer till Stockholm en dag så ska du få smaka på riktigt tillagad varmkorv, Nina är mästare på att få till smaken då hon värmer vattnet med kryddorna innan vi stoppar i varmkorven. Göran detta inlägg har inget med sex att göra bara varmkorv. Ikväll ska jag prova en ny kajak vid Rålamnshovsparken och kanske jag köper en ny, men den måste uppfylla alla krav jag har som min nuvarande kajak har. Det är inte gratis med ny kajak.

P.

2010-05-24 @ 13:27:22
Postat av: Petimetern

Hej svejs igen!



Fattar inte heller vaför Göran verkar så purken över vårt "samtal". Jag trodde ju att han om någon fattade att jag oxå skojade. Hade mer förstått om du blivit sur för mitt inlägg. Strange....



"Porting" är nog ett mycket lokat begrepp liksom "Donsalock" (=brunnslock). Har försökt googla både utan resultat.



Ser fram emot den specialkokta korven vid nästa Stockholmsbesök.



Har försten glömt att gratta till nya jobbet, Göran. Så har kommet ett stort GRATTIS!



Önskar er båda en trevlig måndagkväll! Undrar hur Magnus har det på Orup? Måste vara skönt med egen "kuppe" i alla fall och på fotot såg det ju trevligt och ståndsmässig ut.



Ha de'!



Sölvi

2010-05-24 @ 19:40:04
Postat av: Bror P.

Tack Sölvi.

Trevlig Måndagskväll till dig också. Ikväll var jag och provade en ny kajak och blev helfrälst i den, ska köpa den under sommaren men det blir svårt att överge min andra kajak för vi har haft så kul ihop, men allt har ett slut. Har du en blogg som jag kan skriva i så vi inte stör bror så kan du skriva addressen på denna blogg.

Peter

2010-05-24 @ 21:15:40
Postat av: Göran

Hörrni, hörrni mina kära tu...

Vad fattar ni INTE med min senaste kommentar!!??

Det jag skriver, mellan raderna, ovan och under, samt på andra ställen, ÄR att ni får skriva vad ni vill och att när man ger varandra gliringar så är det kärleksfulla dylika...

M.A.O jag har hela tiden förstått att ni försöker vara roliga, det är ju det jag blir orolig över...

Så skriver ni att JAG är arg, sur eller har en "fis på tvären", HAAAALLEU (hallå pau skånska!).

Att brollan är som han är var för mig ingen nyhet, men att du Petimetern var likadan...

God natt då mina snuttepluttekluttar!

2010-05-24 @ 22:50:59
URL: Rhttp://
Postat av: Petimetern

Hej igen Bror P (G. du kan gå vidare i livet och sluta läsa här om du vill).



Detta blev visst en långt samtal. Har inte riktigt koll på kajaker, men det låter som om ni har en fin relation. Du kan inte ha båda, eller det funkar inte så i kajakvärlden? Fast det var kanske som när jag köpte ny cykel. Jag sa bara "tack och hej" inkl barnsadel och allt till den gamla. Man måste ju trots allt bå vidare....



Nä, jag besitter ingen blogg. Detta är en ny värld för mig. Jag kan knappt SMS:a (tar typ en ½-timme att få ihop ett meddelande, men jag har blivit bättre). Finns inte ens på Facebook, men har tänkt tanken att jag kanske skulle anlsuta mig (eller hur man nu utrycker sig). Får se om jag kommer till skott med det. Men blogg hoppar jag nog. Jag nöjer mig med att läsa och skriva en rad ibland.Enl Mr G. så får man ju "snacka" med andra också, så vi får kanske göra det och se om han godkänner det eller inte även framöver. Han verkar ju trots allt vara en trevlig kille.



Ha en bra tisdag (även du G. om du trots allt läst vidare)!



Sölvi

2010-05-25 @ 07:52:32
Postat av: Göran

Visst kan jag gå vidare och läsa andra kommentarer, men kontrollbehovet i mig säger att jag inte kan släppe er båda, vind för våg i bloggosfären...

Saken är den att jag får upp en indikation om att någon kommenterat på det och det inlägget och då måste jag checka av...

En gång gjorde jag inte det och "gosse" vilket liv det blev på moster Solveig (tror jag det var?).

Sölvi, du känner inte min bror, ja inte mig heller för den delen, men han har lite svårt att släppa taget om saker... När jag kommer att tänka på det, kan det vara en genetisk grej, jag tror att jag har samma "åkomma"... Men jag vet attPeter och hans kajak varit med om både det ena och det andra, sjöräddning, många sköna turer mm. fast jag håller ändå med dig, släpp taget och gå vidare brollan...

Vad ska du ha för din gamla, utslitna och nästan fallfärdiga kajak?

Facebook, inte ens... Jag är inte heller med på Facebook och inte heller tänker jag så bli, tror jag? Beträffande sms så är det bara en vanesak. Jag tycker att du är jätteduktig på att skriva komentarer på bloggen iaf. och det glädjer mig, tack!

Nu ska jag försöka lämna er två i fred?

Ha en toppendag!

2010-05-25 @ 08:32:31
Postat av: mumin

..hej jag hae aldrig väl fört liv o leverne i din blogg..hm men kanske det är en annan 'moster'...

men nog är det härligt att följa 'gnäbbandet' mellan de två pedantiska petimetrarna...ni bara måste mötas helt enkelt...and lilla My till och med drog sitt strå till stacken...hon som är lika sällsynt med sina kommentarer som Mumin dessa dagar...men hej Peter,vad skiljer en kajac från en annan...and no don't laugh..I really want to know, för när jag tittar på dem ser de alla lika ut..well mer eller mindre förstås...

Halsa 'you know who' from one over here!

I am rooting for him!

Oh by the way, what did you feed those kids?Knock out pasta!!

Love!

Mumin.

2010-05-25 @ 09:38:34
Postat av: Bror P.

Först och främst vill jag säga att jag är nöjd med Nina Mumin. Förlåt Sölvi men vi kan pratas vid ändå eller hur, jag har inte heller en blogg men vi kan utnyttja Görans, ska vi pratas vid under andra namn som inte göran kan, jag kan heta Uffe och du Salve! då vet han inte att det är vi. Du Salve jag hatar också mobiltelefoner och datorer sms tar för lång tid. mumin jag ska förklara för dig varför jag måste byta kajak, sen jag köpte kuttersmycket2005 så har jag blivit retad av alla andra, så för att få tyst på dom så finner jag ingen annan utväg än att köpa en ny kajak, vi var en deligation på 5 pers som bedömde den nya och dom godkännde den direkt, så nu kan jag få paddla med dom i sommar, men jag kommer att sakna min gamla kajak som fått alla konstiga namn som guleböj, bananbåt, plastanka m.m. Göran det är inget vrak det är en superbra kajak så för 4000:- får du henne ny styken undertill och ny tvättad inne.

2010-05-25 @ 11:09:03
Postat av: Uffe

Hej Salve. Det är Uffe här, kul att jag fått en ny kopis på denna blogg. Hur gammal är du och är du gift! Nä jag skojar bara, jag är gift sen 1984 och älskar min Nina men vi kan väl pratas vid på bloggen och kanske du är intresserad av att köpa min Hassle som den heter, dom andra är bara dumma tycker jag, eller avundsjuka för tom kan inte ta sig torrskodda iland som jag kan. Mumin är min moster men det vet du kanske redan, aj nu måste vi kanske byta namn igen för jag avslöjade mig tror jag.

Mvh.

Uffe

2010-05-25 @ 11:17:45
Postat av: syster yster

Hejsan storasyster här nu måste jag kommentera era innlägg är ni stenåldersfolk eller?

Jag säger som min bror P, Petimetern jag tycker att du ska gå med i facebook det är ganska roligt och du bror P gör det du också vet jag.

Ska sägas att moster är med det du och även jag i min ålder som vi inte ska prata om.

Det är hur enkelt som helst att sms:a det är bara och öva faktiskt, kan jag så kan nog du även om vi inte känner varandra som bror sade men det är kul att låna bror G:s blogg eller hur.

Någon egen blogg har jag inte men min dotter och hennes man tycker att jag ska skaffa mig en men det får vi se hur det blir med den saken.

Bror P tack för senast det var jätte trevligt och jag hoppas att vinet kommer att smaka.

Hur är det med min käre bror G jag hoppas att du tar det lugnt med din rygg så att du blir bras.

Snart får ni ju stockholmsbesök hörde jag det blir väl kul.

Jag är inne på sista svängen nu på min sjukskrivning och hoppas att jag kan återgå till jobbet för nu kryper det i kroppen, på Fredag ska stålpinnen ut.

Grattis till nya jobbet försten när ska du börja där.

Kram från syster yster

2010-05-25 @ 13:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0