Sjukhusbesök...

Hallå!

Så har jag (och Mats) då fått träffa "snorhyveln" och det "live".
Han låg i sängen ocj vilade när vi kom in på hans rum och man såg direkt att han dels kände igen oss och dels blev riktigt glad åt att se oss där. Han satte sig raskt upp och föreslog utan vidare omskrivningar en fika. Även om han hade lite problem att få med sig högerbenet, var han snart i rullstolen och vips ut genom dörren. Jag och Mats lunkade efter och när vi kom till slutet av korridoren, förstod Magnus att vi hamnat fel, varpå jag lät meddela att jag sett på Tinas blogg-bilder att fikarummet vetter mot Pildammsparken, dvs. åt andra hållet?  Magnus "skyllde" genast navigeringsproblemet på mig, varpå jag gläfsade tillbaka om att jag trodde han var på väg att visa oss runt avdelningen... Några skratt senare var vi i fikarummet, där Magnus med van hand om saker och ting ledde fram oss till ett bord, flytade undan en stol och parkerade "världsvant" rullstolen i läge. Sedan satt vi ganska länge och pratade om allt möjligt, så som vad vi ska göra i sommar, Orup och det som vi kom att kalla för "träningslägret", det blir tufft, men gott med ombyte sa han mellan raderna. Han ser fram emot detta och hans rehabilitering, var så säkra. Att hans envishet och stöd från Tina, kommer att spela stor roll i hans "återkomst" var han fullt medveten om, likaså att det kommer ta tid, lång tid...
Han hade allt annat än problem med talet, ja förutom ett och annat ord som inte infann sig då han önskade, men det var verkligen bara vid ett fåtal tillfällen detta uppkom, annars var det klockrent, härligt!
Tina hade "varnat" oss för att han kunde bli känslosam och vid ett tillfälle blev det så också, men annars fanns så mycket Magnus där och ni må tro att det var skönt att få krama om honom riktigt ordentlig.
Magnus busiga uppsyn, med hans "gags" och vassa tunga fanns där, till synes helt orörd.
Chokladen vi köpt med oss från Kahls (Champagne, cognac, Whiskey, Irish kiss, cappucini och havssalt) tog han emot och placerade påsen på sängbordet och då vi skulle gå och fika, undrade jag om jag skulle ta med chokladen, flinade han bara till en början och sa att den kunde gott stå kvar. Jag skojade med honom att det kanske hade varit bäst om vi hjälpte honom att äta upp godiset, log han så där som bara han kan och sedan sa han något om att han nog skulle fixa det...
Jag vet inte jag, för då vi skulle gå frågade hans sköterska vad det var för choklad han fått? Efetr att ha hört vad det var, sa hon att han fick lov att dela chokladen med henne, skrattandes försvann de sedan in i rummet och jag och Mats ut mot fredagseftermiddagen och den stundande helgen...
Det var, som sagt,  riktigt skönt att träffa Magnus, även om både Mats och jag hade "fjärillar" i magen på väg in i sjukhuset och våra funderingar om hur mötet skulle bli... Som sagt, han uppskattade att vi kom och att han kände igen oss och att hans minnesbank har börjat repa sig, var det inget att ta miste på! Jag är inte helt säker på om våra namn fanns på hans tunga eller ej, men det var och är totalt oväsentligt i nuläget,  så länge han gör de framtsgen som han verkar göra just nu.
Ojojoj, jag skulle kunna skriva en roman bara om Magnus och det han råkat ut för, men det får vi fundera vidare på...

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Härligt å höra att han repar sig.

Jag var å spelade min första runda gloff i går & det gick väl hyffsat måste jag säga. 26 pinnar. Vi var 7 pers som spelade poäng Bogey, vi la 20 spänn å vinnaren fick potten. Det var inte jag :)



Vi har en färsking med oss som började förra året & som tur e så spelade han dagen innan å sänkte sig två steg tror jag. Han var lite stel efter den rundan å gick bara på 32 pinnar ......



I dag var jag å julia på Sydpolen. Ja inte på det kalla stället dvs.

Utan i Södertälje, det var riktigt kul å se att hon har blivit mer van vid vatten för jag hade fullt upp med å passa upp henne. På ett år har det verkligen gått fort. Vi åkte till å med rutschkana, hon var verkligen bestämd på att åka & jag försökte verkligen tala om för henne att hon kommer att få massa vatten i ansiktet (som hon inte gillar). Men det struntade hon blankt i. Och jag var inte sen i å ta tillfället i å få åka lite rutschkana :)

Behöver jag säga att hon FICK vatten i ansiktet...

Hon hostade till några gånger & gråten var i halsen. Jag frågade om hon ville åka en gång till, men hon sa att nu har jag provat & jag kommer inte göra det igen....



I morgon väntar kalas för en kompis till julia & med allt vad det innebär (godis,glass, å godis....



Puss på dom svettiga hockey benskydden

2010-05-14 @ 21:30:30
Postat av: Mr T

Va kul att mötet med Magnus gick bra, förstår att det fanns viss oro i magen, så svårt att föreställa sig hur man skall vara, bemöta osv.. jag tror det är bäst att vara sig själv.



Såg på vädret att ni haft Regn o rusk, här har det varit Värsta sommar värmen, hur nice som helst :-)



Har varit på en liten träningsrunda på cykeln, den blev nästan 4 timmar lång..!!! Så nu är "gubben" lite trött.. Planen var att efter cykelrundan skulle jogging pjucken på för en runda men... jag var helt enkelt för trött så det blev ett bad aha då tänker du såklart att han tog sig en pilsner.. men icke!!!

Men har tagit ett glas vitt vin och håller på att laga lite mat, sen skall jag upp till fam Söderström-Edin och lura av dom en kopp kaffe OCH kanske ngt stark till :-))



Jag får hoppas att löp inspirationen infinner sig inom det Snaraste för det kan ju inte vara helt fel med några mil innan broloppet!!



Ha en bra kväll och puss o krama alla :-)



2010-05-15 @ 18:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0