Seeeedat inlägg...

Tjabalobahejba!
Dagens inlägg riskerar att bli annorlunda, kanske...
dagen har gått i åttahundra och lunchen var promenaden, om än väldigt kort, med Smillan (stackarn) och ett äpple. Första hade jag hand om frukosten för våra elever och det betyder att jag var ganska tidigt på plats. Sedan var det dags för Svenska och då med de goa grabbarna som inte är de allra mest lättstartade i hönshuset.
Jag for runt som en Piniata (har ingen koll på stavningen Peteimetern...) som duckar hej vilt och försöker undvika att bli träffad... Jag hade lyckats väcka de sovande små monstrerna med intressanta uppgifter och vips skulle alla ha hjälp med en det ena och en det andra, jag rätt åt mig för varför skulle jag ge dom något spännande och intressant att göra för? Timmen for fram som stormen Gudrun för några år sedan och jag hade svårigheter att få eleverna att sluta, något som inte händer allt för ofta.
Efter det hade jag tänkt sitta med lite rättning, samt planering. Ack vad jag blev snuvad på den timmen, för istället fick jag FEM sidor från Soc att fylla i beträffande en elev. Detta ska sedan ligga till grund för ett möte melan Soc, skolan, eleven och hans målsman på tisdag, då jag hade annat att syssla med... This is the story of my life right now. Lärare har en s k förtroende tid och det innebär att man har x-antal timmar som man får förlägga i hemmet eller på annat ställe än skolan. Vi arbetar (minst) 45 timmar per vecka och en del mer därtill... Helt ärligt så vet jag inte hur jag ska få tiden att gå ihop när man kastas mellan olika saker dagligen och dessutom ska hinna med att hålla lektioner, vara extrapappa, Polis, kurator och mer därtill? Hade det inte varit för loven hade läraryrket varit urholkat för länge sen? Gnäll gnäll gnäll.
Till helgen har vi planer på att besöka "snorhyveln" på Neurologen och förhoppningsvis kan vi locka med honom ut på en tur, ja d v s om vädret tillåter? Om det nu blir av så tänker vi oss ha med en korg med fika, tror det skulle kunna reta Magnus smaklökar eller vad tror ni?
Förövrigt så har jag inte hört något mer om flytten till Orup, men om jag får nys på nått, vet ni att ni kan läsa det några minuter senare.
Nääe, dags för matlagning då Lotta ska iväg på föräldramöte på sin skola klockan 18.00. Hon och Lovisa har varit på sjukhuset och tagit prover (på Lovisa) och sedan har de gjort stan lite, de väntas hem klockan 17.15 och då ska maten stå på bordet har jag tänkt?
Ying ho på er!

Kommentarer
Postat av: Göran

Förutom att vara lärare, extrapappa och allt annat jag skrev, har man ju faktiskt ett liv vid sidan av skolan och det livet haltar då och då kan mna ju säga? Eller min träningsplanering/rehab för diskbråcket, lycklig OM jag orkar med något av det jag satt upp att genomföra?

Jag är nog lite trött efter den speedade dagen?

Bye bye!

2010-05-19 @ 18:53:14
URL: Rhttp://
Postat av: Bror P.

Hej Bror.

Jag förstår att du har mycket omkring dig nu, men sommaren kommer fort med sommarlov för er. Skälva har vi Paddlat som vanligt och det var första prova på kvällen vid Hustegaholm men det dök inte upp några så Nina och en annan ledare drog till Elfviksudde och jag tillbaka till roddklubben för jag har varit ute och paddlat två helger i rad tre dagars turer så det fick räcka för idag, sen ska jag paddla imorgon Torsdag kväll med utbildingen där vi ska bedömma vad dom lärt sig sen förra året, kamraträddning, olika styrtag m.m så vi utbildare sitter i kajakerna och poängbedömmer dom, nä skojar bara. På Fredag fyller jag år bara så du vet.

Peter

2010-05-19 @ 19:53:01
Postat av: Anonym

Hej Bror.

Jag förstår att du har mycket omkring dig nu, men sommaren kommer fort med sommarlov för er. Skälva har vi Paddlat som vanligt och det var första prova på kvällen vid Hustegaholm men det dök inte upp några så Nina och en annan ledare drog till Elfviksudde och jag tillbaka till roddklubben för jag har varit ute och paddlat två helger i rad tre dagars turer så det fick räcka för idag, sen ska jag paddla imorgon Torsdag kväll med utbildingen där vi ska bedömma vad dom lärt sig sen förra året, kamraträddning, olika styrtag m.m så vi utbildare sitter i kajakerna och poängbedömmer dom, nä skojar bara. På Fredag fyller jag år bara så du vet. Christopher och Linda kom fram till Rhodos utan problem sen har vi inte hört från dom, hoppas dom får hyra huset som dom hade förra året.

Peter

2010-05-19 @ 19:55:37
Postat av: F d Petimetern

Hej svejs!



Petimtetern är till baka igen. Jag tar tillbaka mitt förra inlägg. Försökte bara vara till hjälp till ditt CV, men jag blev ju totalt missförstådd (suck!) Har dessutom faktiskt diskuterat frågan med några kollegor idag. En yngre kollega berättade då att hon lärt sig att det var punkt som gällde och inte mellanslag så då googlade vi lite snabbt det hela. Det visade sig att det verkar som om det är punkt som gäller - så fel av mig alltså från början till slut. Dock kunde man också läsa att det viktiga var att man var konsekvent.



Från det ena till det andra. Vi har planer på att hälsa på Magnus på lördag eftermiddag. Krockar det med er picknick tror du?



Avslutningsvis vill jag hylla dig och alla andra som orkar och vill vara lärare! Men att kastas mellan arbetsuppgifter och sällan få gjort det man hade planerat från början gäller nog många yrken.



God kväll!



//Sölvi

2010-05-19 @ 21:10:00
Postat av: F d Petimetern igen

Vad är föresten en Piniata?

Kanske man kan lära sig något nytt idag (förutom att det är punkt som gäller nuförtiden....)



2010-05-19 @ 21:13:52
Postat av: Göran

Hej Petimetern, ja Sölvi jag är ledsen men du kommer från och med din tidigare kommentar, ALLTID att vara Petimetern...

Du ska få veta några saker som du antagligen inte kände till.

Nummer 1. På MIN blogg, får och ska man med fördel tjata emot blogginnehavaren och väldans gärna alla andra också, ju mer desto roligare (ett av mina motton). Ta t ex min moster Solveig(som varit frånvarande ett tag nu)som på denna blogg kallas för Mumin (det namnet kan jag berätta om en annan gång). Hon har varit den som jag uppskattat mest, då hon riktigt hugger emot, ja en riktig käring é hon... Hon är underbar, men boendes i USA och jobbar, boendes hos ett förmöget äldre par, väldigt mycket under vissa perioder, därav att hon inte varit inne och kommenterat den senaste tiden.

Nummer 2. Här missförstås ingen, dvs. de som tror att du skrivit i syfte med att visa pekfinger, kan hålla sig borta från min blogg.

Nummer 3. Jag hade faktiskt inte tänkt på hur jag skrev förkortningar osv. och var faktiskt tvungen att gå tillbaka och kolla hur jag hade skrivit...

Nu vet både du, din kollega, jag och alla andra hur det ska vara, kanon!

Nummer 4. Jag tror att vi kan ta vårt besök på söndag och ska dryfta det med Lotta (min fru) så fort som hon pratat klart med Tina. Självklart ska ni göra det ni bestämt, dvs besöka Magnus på lördag, allt annat är för mig otänkbart.

Nummer 5. En Piñata (ja eller vad det nu heter?) är en mexicansk papperboll, fylld med godis som hänges upp i träd eller dylikt. Sedan ska man (ögonbindelbeprydd) med en käpp, slå sönder Piñatan för att komma åt godiset. Min liknelse var således, mig springandes mellan bänkarna, duckandes för alla "nödrop", i försök att undvika att bli träffad...

Nu är jag nog klar...

Hoppas du inte blir avskräckt att kommentera fler inlägg, dom andra förstår inte så bra vet du...

2010-05-19 @ 22:01:23
URL: Rhttp://
Postat av: T

Göran! Börjar du bli gammal eller...!!?? Tycker att inläggen blir mer o mer gnälliga (bråkiga elever mkt att göra bla bla..)



När du känner att du har häcken full så tänk bara att det finns dom som har det värre, ta mig t.ex igår var jag tvungen att spela golf med allt vad det innebar (lunch innan, hur mkt godsker man ville i kiosken och avlutningsvis middag/öl m.m) Puhh man blir ju trött bara av att skriva om eländet :-)



Har faktiskt dragit på mig löparskorna och joggade till jobbet imorse, måste se till att få ihop några mil i benen innan broloppet, men fasen va tungt det går!! Märks att man inte är 25 längre, så en får vara glad om man tar sig över bro'n.



Nää nu har jag inte tid längre, jobbet kallar (det är sant)



Tjoflöjt

2010-05-20 @ 11:02:09
Postat av: Göran

Jag ska försöka bättra mig...

Synd om dig att behöva slita på golfklubborna...

Om du delar dig på mitten så är du ju 25, ja gånger två... Hi hi hi

Jobb!!!??? Vafalls, du måste skoja?



Jag var och träffade min ev. blivande chef tidigare idag och det var ett spännande möte må ni tro.

2010-05-20 @ 13:07:02
Postat av: Rillemannen

Å jag rå. jag måste utforska (urban exploration) ett av våra nya (gamla) garage på jobbet, gå runt i mycket smytsiga kulvertar. Inget för folk med klaustrofobi :)



Väntar spänt med att få höra mer om mötet.......

2010-05-20 @ 19:02:51
Postat av: Petimetern

Tack Göran, nu känns allt bättre igen...förutom det där med att för all framitd vara "Petimetern". Men man får väl skyll sig själv när man bjuder på det.



Ang vår plan att besöka Magnus i helgen, så är det nog inte omöjligt att vi kan åka dit på söndag istället om det är så att det funkar bättre för er på lördagen. Skriv en rad på bloggen, så vet vi läget. Jag måste dock stämma av med M, och han är inte är hemma ikväll. Risken finns väl att man får ta kölapp oavsett när man kommer.



Ha de'!

2010-05-20 @ 21:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0