Myteri och styken...

Va f-n!
Man hinner inte titta bort förrän några knäppgökar fullständigt tagit över bloggen!!??
Syrran, du behöver ingen egen blogg, var god och använd min... Ja just det, det är ju det du gör!
Det samma gäller för bror P, eller Uffe, ja eller vad han nu kommer kalla sig hädan efter?
När jag kom hem gjorde jag som vanligt, dvs. kopplade upp mig och spände fast säkerhetsbältet och tur var väl det, för vilken rundtur man bjöds på...
Nån jäkla Uffe som kommit in och trodde han ägde hela jäkla bloggen!? efter min kommentar på översta inlägget, vandrade jag nedåt och då gick det upp ett "Liljeholmens" för gubben... Jag han nästan bli sur, ja jag erkänner!
Förresten, välkommen Mumin, du kan då sniffa dig till när det "hettar" till lite på min blogg, jag vet inte hur...
Vet du, jag är på mitt generösa humör och kan tillstå att det nog var någon annan som gnällde vid det tillfället, sorry!
Du bror, 4000 spänn och styken undertill, vad betyder det? Är den stukad undertill eller är den flerbottnat, alltså flera stycken? Det kan väl nte vara så att den är struken undertill, kanske kajaken är påstruken?
Jag tror att vi kan räkna in en pinne till mig och det betyder att det står 1-1...
Vad kostar egentligen en ny kajak, såklart beroende på vilken sorts kajak vi pratar om? Kan vara så att du skrev det i någon kommentar...
Gud va roligt att få tjafsa lite, det piggar alltid upp!!
Nu ska jag fixa lite annat, senast jag kollade så var jag far till tre snorisar och husse till en ettrig dvärg Schnauzer, samt att svärmor är på besök och då är det bäst att visa sig från sin bästa sida, ja om man nu hade nån...
Jag blev alldeles glad i hela kroppen, tack för att ni finns mina kära vänner, ja och ni i familjen också...
Chip och tre-putt (ska det inte bli i morgon...)
Ja just det, i morgon är det Mölledals Open och det som regerande mästare och den allra sista gången jag deltar.
Jag skulle ju förstås inte satsa stålar på att jag behåller bucklan, men jag hoppas kunna fullfölja tävlingen iaf?
Det jag pratar om är förstås golf och skolans mästerskap... Tre rundor har jag mäktat med och den senaste för en dryg månad sen, ja eller mer... Vi får se, lite tävlingsinstinkt finns i denna kropp och sen får vi se hur långt det räcker?
Later!

Kommentarer
Postat av: T

Tja G! Se till att tvåla dit alla "flatlandsapor" en gång för alla så att bucklan stannar där den hör hemma nämligen hos skäärgårdsgossen.



Jag tycker du skall göra ngt wild and crazy o lira med ½ set, så du får gå på ren Känsla :-)



Själv skall jag oxå ut o lira imorgon, fast bara på skoj med "gubbarna" Terje, Pruten o Krille. Blir premiär för oss 4 attt lira ihop, tenderar att bli svårare o svårare att få ihop en runda med oss 4!!!



Torsdag skall jag lira boule med Handelsbanken o bror P, dom är i någonslags final och behövde ett "ankare" hmm en till menade jag, så vad gör man inte för familjen bara att ställa upp.. Att det finns VIP tält med gratis alkoholhaltiga drycker gjorde ju inte mitt beslut svårare :-))



Undrar om P mottar mig med öppen famn om jag kommer iklädd SEB tröja med den fiina gröna färgen??



Lycka till imorgon..

2010-05-25 @ 21:40:42
Postat av: T

Tja G! Se till att tvåla dit alla "flatlandsapor" en gång för alla så att bucklan stannar där den hör hemma nämligen hos skäärgårdsgossen.



Jag tycker du skall göra ngt wild and crazy o lira med ½ set, så du får gå på ren Känsla :-)



Själv skall jag oxå ut o lira imorgon, fast bara på skoj med "gubbarna" Terje, Pruten o Krille. Blir premiär för oss 4 attt lira ihop, tenderar att bli svårare o svårare att få ihop en runda med oss 4!!!



Torsdag skall jag lira boule med Handelsbanken o bror P, dom är i någonslags final och behövde ett "ankare" hmm en till menade jag, så vad gör man inte för familjen bara att ställa upp.. Att det finns VIP tält med gratis alkoholhaltiga drycker gjorde ju inte mitt beslut svårare :-))



Undrar om P mottar mig med öppen famn om jag kommer iklädd SEB tröja med den fiina gröna färgen??



Lycka till imorgon..

2010-05-25 @ 21:43:08
Postat av: Petimetern

Oupps! Visste inte att jag hade hamnat på värsta familjebloggen. Har fått för mig att bloggar är något man skriver för allt och alla och kommneteras av de samma. Men trevligt att råkas med alla. När är nästa familjetillställning? Jag känner mig ju som en i gänget redan.



Hej på er alla!



2010-05-25 @ 21:47:59
Postat av: Petimetern

Till Bror P.



Glömde ju att berätta att min chef träffade Jesus förra veckan i Paris (ang ditt och din brors möte med Jesus i helgen). Jesus modersmål var dock spanska och han pratade inte så bra engelska så de kunde inte reda ut de stora frågorna. Jag skulle ha träffat Jesus förra gången jag var i Paris (företagets moderbolag litter där), men fick hålla tillgodo med hans underställde kollega Alfonoso (vi kan nog kalla honom lärljunge). Han var inte heller så bra på engelska med lyckades trots allt visa Paris by night för några av oss andra deltagare.



Det var det "hele" ang Jesus.



MVH



S.



S

2010-05-25 @ 21:59:56
Postat av: Stina

Hej Kalle!



Också gift dock endast sedan 1997. Prästen kommenterade dock att "ni är ju inte purunga precis"..men åldern kan väl kvitta.



Tror jag hoppa din kajak, men en sådan pärla är väl lättsåld

2010-05-25 @ 22:07:35
Postat av: Göran

Till att börja med, 1/2 set säger du, ja det är väl ungefär vad man brukar använda, problemet är bara att man inte vet vilken halva...

Du bror, jag tror inte du törs... Ha SEB-tröja alltså?

Fast som det ankare du faktiskt är i boule, kommer de säkert över det också, dvs. Peters lag?

Sälvi, jag tror det är så att en och annan tittar säkert in på olika bloggar, men inte så många kommenterar? Ja det finns ju en och annan som förstås gör det...

Vilket osökt för mig in på nästa kommentatör, Stina... Kalle? Hur gammal é man om man inte är "purung"?

Glömde att berätta om den så kallade "familjebloggen", då det är ett sätt att hålla kontakten, då jag bor i Malmö och restan av min familj på "skäärgårdsfjolliga" Lidingö. Mestadels är det ju förstås mer dialog än kommunikation skulle jag vilja påstå... Ja ja, som sagt så är det upp till vem det månne vara att kommentera, fast jag blir alltid glad när någon kommenterat.

Jag tror det har att göra med mina inlägg också, det är ju inte direkt någon fashionabel "Stureplansprofil" eller om "Champagnefester" på Lidingö jag ligger inne med...

God natt.

2010-05-25 @ 23:03:47
URL: Rhttp://
Postat av: Stina

"Purung" tror jag i detta fall att prästen menade att vi inte var typ 20 utan att 30+ innebar att vi hade mer koll på läget. Men 30+ och och bli kallad att man inte är purung...kändes lite trist...man skulle ju trots allt vara prinsessa för en dag.



Men jag vet inte definitionen på att vara purung. Kanske en fråga som kan diskuteras?



Hälsningar



Stina



2010-05-26 @ 07:50:29
Postat av: bror P

Sölvi och jag kan nog använda våra riktiga namn fast det var kul att du gick på det där med Uffe, fast det är mitt andranamn. Petimetern nu är det som vanligt igen, jo purung verkar betyda en massa olika saker svårt att veta vad som är rätt. Göran ha ett 1/4 dels set så blir det inte så svårt att spela, bror T strunta i t-tröja och kom i skjorta. Det här med skäärgårdsfjolliga Lidingö är bara för att du är avundsjuk 2-1 till mig bror. Solweig mår du bra! Mamma jag håller på dig.

bror P.

2010-05-26 @ 11:03:44
Postat av: syster yster

Stureplansprofiler och Champanjefester får stå för dig.

Sedan att vi bor på Skäärgårdsfjolliga "Lidingö" är bara för att vi bor kvar här och inte du eller?

Skämt och sido det är lite roligt att det är även andra som har hittat hit eller hur.

Snar ska jag få börja jobba och jag längtar till dit.

Vi var hos mammsen i går och åt middag mina barn med respetktiva och barnbarn.

Hon bjöd barnens Farmor på middag för att hon har fyllt 85 år i fredags och det var jättetrevligt.

Tack för middagen mamsen det var jättegott som vanligt när du bjuder på middag.

Den 3 Juni ska Arne o Jerry gå på ac/dc konserten på Stadion, dom har fått den av oss i födelsepresent och gissa om dom blev stumma och glada.

Ha en bra dag och lycka till med golfen.

kram syster yster

2010-05-26 @ 13:46:12
Postat av: Göran

Nja, 2-1 för vad? Hade jag bvarit avis hade jag antagligen aldrig flyttat? Sen är det ju bra att ni bor kvar så att man kommer dit då och då...

Fast jag förstår att benämna ön som Skääärgårdsfjollig var lite känsligt så det ska jag använda mig av vid fler tillfällen.

2010-05-26 @ 21:36:42
URL: Rhttp://
Postat av: Birgerssons i Hillarp

Hej Göran och alla andra! Du skrev ju att vi skulle kunna använda din blogg till att hålla koll på varandras besök hos vår käre Magnus. Jag var där en stund i går eftermidddag/kväll och det var naturligtvis mysigt att se honom. Jag hoppas bara att han kommer hitta någon att snacka lite skit med på dagarna. I går var han, sanning att säga, jäkligt knäckt och uttråkad över att ingenting hände. Sitta där och titta på alla trädkronorna... jättevackert, men man lär ju sig ganska snabbt hur de ser ut:) Tror inte riktigt att han förstod varför han var tvungen att sitta där i det "fängelset" (hans egen utsago), tycker nog att han kunde fått stanna i Malmö. Jag skulle tro att det blir bättre när schemat blir lite tajtare på dagarna och han blir polare med personalen. Kan de dessutom börja få till det där med permis på helgerna, så han får komma hem då, har han ju det att se fram emot i veckorna.



Vill bara oxå berätta att Jon har för avsikt att åka dit en runda på onsdag i nästa vecka, den 2:e, jag skulle tro runt 16-16,30.



Ha en mysig släkthelg!

Jennie



Ps. Hur går det med träningsschemat förresten? Själv har jag insett att det blir till att bada i vassen i år....oxå:)

2010-05-26 @ 22:12:01
Postat av: Göran

Träningsschema, vilket träningsschema!?

Jag har ingen aning om vad du prtar om?

Ja, eller så kan jag väl låta meddela att det går sisådär...

Det känns som om att det är svårt att få tiden att räcka till, ja om man inte tränar mellan 21-22 eller så, fast jag har varit för trött för att träna efter 21-tiden.

Jag ska försöka komma igång, verkligen, annars är man nog till "råttorna"?

Förresten, kanon att veta om Jons besök på onsdag, då ska vi INTE åka dit den dagen.

Beträffande Magnus telefonerande, tror jag att han inte har full koll på mobilen, men det kommer nog bli bättre med det, så fortsätt ringa och sms:a, ja de som kan skicka sms...

2010-05-27 @ 10:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0