Kontakt och kontakter...

Hejsan!

I dag har jag haft mina kollegor (6 stycken) och vi har suttit och skissat på framtiden för det förstärta programmet, något som vi efterfrågat ungefär hela läsåret...
Visst har det fungerat, eller rättare sagt så är vi några som sett till ATT det fungerat. Nu är det ju så att flera av oss slutar om några veckor och det är således bråda dagar att få ner så mycket som möjligt på pränt, dvs. om upplägget, strukturer, scheman mm. Det har faktiskt känts riktigt inspirerande att sitta med detta, trots att man ska lämna "skutan" och det antagligen för att eleverna finns kvar, ja och nån av personerna kring dessa elever.
Vi ska även sitta under morgondagen och då hoppas jag verkligen att vårt arbete är så gott som klart, ja det kommer det att bli, nästan så att man blir sugen att fortsätt... Nääe, ändå inte.

I dag har vi haft barnen Karlssons här för lek, bus och mat. Maten var mäktig (kyllingfilé med svampsås och ris), så mäktig att Karl somnade i soffan och Gustav var på god väg... Våra barn är även dom "slitna" idag, kan vara all den friskluft de får nu när dom är ute mer än inne...

Tina berättade att Magnus har börjat kunna röra sitt högra ben, JIPPIE!!!
Det lite "tradigare" är att patienterna på hans avdelning är i betydligt "sämre" skick än honom och således kände han ganska snabbt att han ämnar återuppta tankarna om "flykten från Alcatraz"...
Det positiva är att han numera åter är herra övver sin mobil, ja nästan i alla fall... Är man inte van att navigera med vänsterhanden, kan det vara lite "meck" att komma igång... Men som vi alla vet, Magnus är inte den som ger sig efter första försöket... Han skulle nog uppskatta besök nu mer än tidigare, ja eller minst lika mycket i alla fall, men kan tänkas nöja sig med att vi/ni/alla ringer honom lite då och då. Nej, jag menar inte det så flyktigt som jag skrev, det är bra om han får samtal, då han har det jäkligt tråkigt!!!!! (Sorry för alla utropstecken, fr.a. du Peti...) men jag förstod på Tina att ni VERKLIGEN fick ringa eller sms:a Magnus!
Jag vet inte hur det fungerar för oss denna vecka, då vi har c:a 30 pers på middag om lördag, men Om vi hinner, tänker vi bege oss till Höör och Orup... Om inte denna vecka så kommer vi att besöka honom nästa vecka och det kanske skulle vara så att vi tillsammans skulle kunna lägga upp ett besöksschema eller åtminstone att vi håller kontakten och på något sätt meddelar varandra när vi har tänkt att besöka Magnus, så att vi inte alla åker dit samtidigt utan sprider ut besöken? Jah vet att alla oftast har vansinnigt mycket att stå i, men även om man inte kan köra dit varje vecka, är någon gång en stor hjälp för andra och i synnerhet för TINA och självklart för Magnus!
Min blogg skulle kunna fungera som en "anslagstavla", dvs. man skriver en kommentar om att vi tänkte besöka Magnus den och den dagen, ja ja ni fattar...
Jag tror och hoppas att när Magnus träning kommer igång (i dag har det varit möten och checkning hela dan) blir det inte så mycket dötid och när väl träningspassen är över lär han vara trött? Jag tror dessvärre att han "livnär" sig och blir bättre av att få besök och nu blir det ju svårt för Tina att komma till honom så mycket som hon gjort hitintills, så nu behöver familjen Karlsson VERKLIGEN allt stöd de kan få. Jag kommer antagligen få på skallen av Tina för att jag skriver allt detta om hjälp och stöd, men detta kommer från Lotta och mig, har m.a.o inget med Tina att göra!
Kanske, kanske, kanske, ja kanske en försvinnande liten chans, MEN ändå en chans, dvs. att Magnus eventuellt får permis i helgen, MEN som sagt (ja eller skrivet!) om ni pratar, sms:ar eller besöker Magnus, hoppas jag att ni INTE nämner detta då jag inte vet om han vet det och/eller vill veta, det med tanke på hur det blev i helgen som var... På Orup är det ingen träning på helgerna och lite andra saker som gör att han kanske, kanske ges permis till helgen?
Nepp, nu ska jag svepa en kopp het java och sedan se till att några av barnen kommer i "viloläge"...
Ha en underbar kväll, i dag har det varit en skitbra dag!

Kommentarer
Postat av: Göran

Till de "glada" laxarna och strävsamma "paret" P och P vill jag bara säga ppprrrutt i brasan...

Ni é supertramsiga och jag, jag är världens roligaste och bästa, ja på nått, kanske?

2010-05-24 @ 22:53:23
URL: Rhttp://
Postat av: Petimetern

Morn, morn!



Förstår inte alls vad du menar????



Har i alla fall tagit till mig all information ang Magnus och givetvis ska vi hälsa på honom. SMS är dock inte min grej, så där är nog jag och M på samma nivå för tillfället. Men han kommer nog att vara sanbbare än jag inom kort. Dock ska vi nog kunna reda ut att ringa.



Bra idè att meddela sig här när man har tänkt att hälsa på.



Vi hörs!



S.

2010-05-25 @ 08:02:09
Postat av: Göran

Du behöver inte förstå allt trams jag skriver (antagligen även det en bloggsak?) då mycket är trams, dvs. när jag inte skriver om viktigare saker, så som Magnus t.ex.

Kanon om att ringa Magnus!

Min idé om att meddela sig är mest för att om möjligt sprida ut besöken under veckan, ja under förutsättning att han får lite besök? Det hade varit lite onödigt att åka dit i grupp, om man säger så...

Som sagt, bry dig inte om min tramsiga sida av bloggandet.

Ha en bra dag!

2010-05-25 @ 08:38:48
Postat av: Uffe

Hej Salve, menar han oss P&P eller?

2010-05-25 @ 11:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0