IKEA...

Oppps!
Jag glömde skriva om ett ytterligare besök som vi fick igår, dvs. efter att 08:orna lämnat byen och efter att vi varit och sagt hej till Magnus. Magnus hade fått permis både lördag och söndag, visserliogen fick han pendla, men ändå... Vi hade lånat bord och stolar, samt tänkte säga hej till familjen Karlssons... Tina var ute med Viggo och grabbarna var inte heller himma... Tjejerna fanns på övervåningen och Magnus satt vid matbordet och läste tidningen, ungefär som det brukar vara då man tittar förbi, kändes konstigt...
Efter det besöket, fick vi ytterligare besök och det från en designer på IKEA som fått i uppdrag att se över IKEAs sortiment beträffande utbudet för barn mellan 8-12. Hon har själv två grabbar i rätt ålder och ville ha mer inspiration beträffande den kvinnliga sidan av samma åldersgrupp. Det handlade om förvaring av olika slag, så som lådor, hyllor och krokar mm. Så till nästa katalog kanske barnens rum finns med, ja hur det inte ska se ut... Nej, hon var mäkta imponerad av Lovisas rum, medan vi var överens om att det fanns mer att göra på Sagas...
Lovisa var väldigt medveten om hur hennes rum skulle se ut och det är ju bara en dryg månad sen hon flyttade in i rummet, medan Saga nog är på gränsen till att börja bry sig... Som det är nu, leker hon med väldigt mycket, dvs. det mesta som hon har och det är INTE lite...
En del av er kanske kommer ihåg när jag byggde in x-antal nischer i hennes rum och hur hon skulle ha smycken och lite annat i dessa "hålrum", något som numera används till lek med Barbies eller vad det nu heter, Polly pocket är det nog...
Ja ja, Camilla som designern heter var där i ett par timmar och fick lite inputt som hon skulle ta med sig till morgondagens "workshop" i Älmhult... Kul att ev. kunna vara med och påverka...

Beträffande veckans besök hos Magnus, tror jag att Magnus far skulle dit i dag, ja eller i morgon och syster "Åsa" yster skulle dit på onsdag. Jon (Jennies man) skulle dit någon dag, vilken vet jag inte helt säkert? Vi tänker också bege oss dit en dag och det lite beroende på hur det ser ut för er andra, men också hur de sk. "lediga" dagarna passar in i vårt schema? Om det nu skulle vara så att några av oss sammanstrålar där så må väl det vara hänt...
Jag ska kolla upp vilka dagar ni skrivit in på ett tidigare inlägg...
Ha en fortsatt skön dag!

Kommentarer
Postat av: Göran

Nu har jag koll?

Måndag - Föräldrar!?

Tisdag - Syster yster (Åsa)

Onsdag - Jon



Ja, så ser det ut och då kanske vi drar dit på torsdagen, men jag måste nog kolla det med familjens schema innan jag skriver in det till 100%?

2010-05-31 @ 12:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0