Härligt härligt...

Efter en lång dag på jobbet, med struliga elever till möte med kollegor som är för sköna, hämtade jag och Smillan, Saga och Jennifer. Väl hemma, valde Lotta och jag att ta en gemensam prommis med Smillan, något som är förjäkla skönt... Vi hinner prata av oss beträffande jobb och i balnd även andra ärenden, så som vad vi ska göra i trädgården, eller inne i huset mm.
När vi kom hem hade vi bestämt att vi efter maten skulle åka in till Magnus, Lotta hade ju faktiskt inte hunnit träffa honom ännu. Efter en härligt ugnsbakad falukrov med alla ateraljer på och vid sidan av, samt pasta, bar det så iväg in till Neurologen och Magnus. Till vår förvåning, ja dom blev nog nästan lika förvånade, satt redan Magnus och pratade med Tina. Vi var ändå välkomna och vi hade en riktigt mysig stund med de båda. Jag tycker Magnus blir bättre för var gång jag hälsar på, ja jag vet att detta endast var den andra gången jag träffat honom, men ändå... Han är väl med i "matchen" och har både bra koll på läget, samt att talet väldigt sällan fallerar. Han hade inte fått helt klart besked om när det bär iväg till Höör och Orup, men dom trodde att det kanske skulle bli av nästa vecka... Vi får se när det blir av och oavsett när, så lär det vara med blandade känslor Magnus beger sig dit, då de har rykte om sig att vara mer envisa än självaste envishetsministern Magnus själv och det vill inte säga lite det... Har han sen riktigt tur så får han ett rum som vetter mot Bosjökloster och dess golfbana? När jag sa det till honom idag sa han att han hellre hade ett rum som vetter mot nån mur eller nått... Jag förstår mig inte på honom...
Nääe, nu måste jag jobba lite innan det blir för sent.
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0