Golf, Café och hemlängtan...

Hallå!

Sol och värmedag har det varit, eller rättare sagt så kom solen och värmen efter en timme på golfbanan. Det slutade med kortärmat och det är man inte direkt bortskämd med här nere på "slätten".
Beträffande golfen så vill jag uttrycka det på följande vis och det hämtat från min bror T och det lyder som följer:
En dålig dag på golfbanan är bättre än en bra dag på jobbet och det var ungefär så det var i dag. Drivarna fungerar inte alls och det berodde på att jag dels hade lite värk och dels för att jag inte vågade slå igenom slagen, något som är ett måste... Det fick följden att det blev jobbigt att nå greenen på rätt antal slag. Järklubborna fungerade annars bra och puttningen var inte heller den helt åt fanders. Vi hade ändå en riktigt mysig dag och det på golfbanan.
Efter hemkomsten var det Café Mölletofta. Barnen på skolan och personalen har bakat en jädrans massa gott, som denna dagen var till försäljning. För mig bidde det en kladdkaka med vispgrädde och kaffe, mums!
Där efter hämtade jag Lotta och sen drog vi iväg till Höör och Magnus. Han var duktigt uttråkad och hade hemlängtan!! Han ska ev. få permis under lördagen, men ska sedan tillbaka igen till kvällen. De håller på att utreda honom och när sedan det är klart, tros han få komma hem under helgerna, dvs. då träningen ändå ligger nere. Jag hoppas att det blir snart, han vill finnas där för Tina och barnen, även om han inser att det bästa han kan göra är att bli frisk och inte skynda på denna process allt för mycket... Jag förstår honom så väl att han vill vara med sina nära och kära och det kommer han att få vara, men nu måste han nog inrikta sig på Magnus och på att träna upp sin högra sida av kroppen. Vi var väldigt välkomna av honom och jag hoppas att fler har tid och möjlighet att hälsa på honom? Vi tänker försöka åka dit en gång i veckan, vilken dag kommer nog att variera, men jag kommer skriva på bloggen när vi ämnar fara dit. Jennie hade varit där, i går tror jag, kanon! Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter, ja om du vill förstås?
Nu ska jag avsluta för denna gången, jag är helt slut, framför allt i kroppen, men även i knoppen...
God natt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0