Åter vardag...

Så, efter nästan en veckas frånvaro var det så dags att åter äntra skolans sfär och det underbara jobb man har.
Jag tycker om när det händer en massa, med en massa menar jag lagom mycket massa...
I dag har, som Magnus/Tina brukar skriva numera, varit en bra dag, med lagom lugna elever och ganska lagomt mycket att stå i. Tro nu inte att jag för den delen har haft tid och möjlighet at sitta och lata mig, icke sa nicke, det har varit "jämnt skägg"...
I morgon ökar vi till halvfart...
För Sagas del var det med sprudlande kliv hon skuttade in på skolans område i morse. Feberattacken förra veckan medförde att hon nu é så utvilad att det nästan gnistrar om henne och inte utan att jag förstår det, hon hade mellan 39,7 och 39,8 feber i tre dagar som sedan klingade av fram emot fredags kvällen.
I dag var det så dags för Mimfestivalen på Bulltoftaskolan och även om Lovisas och hennes klasskamraters bidrag inte vann (6:orna vann!) så tycker jag att den tjejen (Lovisa alltså!) går från klarhet till klarhet och tar för sig mer för var dag som går. Nja, snart dags att ta ner henne på jorden igen... Nääe, det är riktigt roligt att hon blommar upp och vågar, likt hennes syskon gör och alltid gjort tror jag? Jakob har förvisso kommit in i en fas där hans extremt coola farsa till och med kan göra och förväntas göra pinsamma saker!!?? Jag förstår noll och ingenting... Fasiken, snart får man väl inte ens sjunga i duschen... Å andra sidan erkände han idag att hans far var, hur var det han uttryckte det, jo "skillad"!! Jag hade "letat" fram Sebastian Seebachs låt Natteravn, förövrigt en riktigt skön låt, på Spotify, något han tydligen misslyckats med... Jag erkände att det var Rille som påvisat denna artist och att han (Rille alltså) nog tyckte den var bra? Själv måste jag säga att det är en "typisk" Rille-låt, åtminstone delar av låten och jag kan tänka mg att han kommer spela den en och annan gång framöver, dvs. när han har spelningar? Undrar hur många av er "fiskmåsar" eller "skääärgårdsbor" som förstår vad det är han sjunger om, inte många skulle jag tro? Som halvdansk förstår jag faktiskt allt, hela texten, jo jo.
Träningsmässigt har det varit en strålande dag, först idrott med Särskolan, ja fö det mesta så är jag med och idrottar, har svårt att bara stå vid sidan av och när det gäller dessa klasser så behöver jag inte gå för fullt...
På eftermiddagen var det sedan lite cykling och styrketräning på agendan, samt mag- och gymnastikövningar.
Nu, tröttheten i kroppen är påtaglig och jag har en känsla av att jag kommer somna ovaggad inom kort...
Först ska jag kolla Jakob och hans arbete... Han trodde att han inte hade så mycket att göra, bara det att han nog missat delar av det som skulle vara klart till i morgon!!?? Han har stegtester i både Svenska och Engelska i morgon, steg 19 och 20 tror jag. Fråga mig inte just nu vad dessa steg innebär, men han ligger på MVG-nivå i de båda ämnena, så det lär väl anses som bra att vara runt dessa steg? Jag tror att han kan gå riktigt långt, dvs. OM han vill och har orken... Vi får väl se hur det blir med den saken i framtiden?
Nu ska jag avsluta och det utan några bilder, vare sig före- och eller efterbilder på hall-renoveringen, det är fär dåligt, jag vet...

God natt allesammen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0