utsparkstider...

Hej!

Nu är det utsparkstider och i Malmö började det i går med ett par skolor och idag är det nya elever som tar studenten. Saga ska på studentfest i kväll (det gäller att börja i tid...), en av hennes bästa kompis syster tar studenten och Saga blev inbjuden, kanske mest för att hålla jennifer sällskap?
Våra 3:or sparkar vi ut på tisdag och det ska bli skönt må ni tro...
Idag har vi pratat framtid för och med våra elever. Det är inte helt vanligt eller ofta dessa ungdomar kan sitta still över en timme, men i dag överträffade de sig själva... Jag tror att vi pratade i minst 75 minuter!?
Jag och Anders är de som eleverna tyckt bäst om, ja jag tar mig rätten att vara osvensk och framhålla mig själv, och det var också vi som fick mest frågor om vad vi ska göra och om det var för att dom varit som de är mm.
Det hela avlöpte ganska väl ändå, även om jag själv är osäker på hur det blir till hösten? Det är väldigt osäkert på vilka efterträdarna blir och risken är att det blir någon som står på övertalighetslistan och inte alls är sugna på att jobba med dessa ungdomar eller för den delen är långt ifrån insatta i deras problematik...
På eftermiddagen var vi och besökte den nys skolan med eleverna och det blev väl sisådär med den rundvandringen... Fastighetsägaren berättade om Sveriges säkraste skola, den våra elever ska börja på...
Han berättade om in- och utpassering, hur eleverna inte kan röra sig hur som helst inne på skolan. han fortsatte att berätta om krossäkert glas ut mot vägen, höga murar med elstängsel överst. Vidare berättade han om kameror som kommer finnas både inne och på utsidan av skolan osv...
Jag hörde att ord som ungdomsfängelse och fort Knox nämndes bland eleverna... Det blir nog bra i slutändan, men fastighetsägarens framtoning gentemot dessa pojkar kanske inte var det allra smidigaste...

Nu till nått betydligt trevligare igen, VÄDRET!!! Strålande sol och värme, något vi INTE är bortskämda med på här på Rivieran... Har hört at det ska bli varmt nu ett tag i alla fall och då kanske man kan bättra på brännan på benen, då de är likt två vaniljepinnglassar för tillfället...
Jag är osäker på vad vi har att göra i kväll och kanske finns det möjlighet till en joggingrunda, JO det måste det finnas helt enkelt!! Jag har lovat mor att börja sköta mig bättre eller om det var att omprioritera, ja eller nått? Jag fick en bukett blommor från mor som grattade mig för mitt nya jobb och på kortet stod det att jag också måste sköta min ryggträning... Som ni förstår, måste jag självklart göra som mamma säger och där med basta!
Jag hörde från Gamleby att jakobs mentor Anna, klippt gipset och dragit med Jakob på en joggingrunda...
Eller om det var Jakob som dragit... Jag vet inte, men att han tydlogen klagat över blåsor under fötterna vet jag iaf... Och han kallar sig för en "Järnkamin" (Djurgårdare)... Ja ja, även gamla järnkaminer gnäller, gnisslar och rostar alltså...
Nä nu ska jag skriva ett CV till Sölvi, ja eller om det var för E2C och ett ev. nytt projekt som min projektledare Per håller på att dra in mig i? Mamma, det kanske inte blir så lugnt som jag trodde...
Det ska skrivas på både svenska och engelska, man ska framhålla det man är bra på, ja vara lite osvensk alltså... Hur mycket vågar man "fläska" på tror ni?
Cherio old el Camino!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0