Sommarlov, resa och nummer två...

Tja!
Nu é det sommarlov och det utan att behöva känna att jag ska vara någon annanstans än på väg till Turkiet med familjen, ja iaf i eftermiddag.
I går hände det en hel del, från att sekreteraren på Mölledal ifrågasatte mina lediga dagar, i dag och i morgon?
Jag berättade att jag förhandlat fram detta med rektorn, då jag hade en massa extra timmar att bli av med. Hon sa att hon hade pratat med Klas (rektorn) som inte visste detta!!?? Jag plockade fram vår mailkorrespondens att skrev ut turerna till henne, allt ordnat och klart kan man tänka?
Väl hemma, började packningen för tjejerna. Jakob och jag väntade till lite seare under kvällen och fixade istället i trädgården, jag klippte gräset och vattnade bl.a rosor, medan Jakob studsade på mattan. Ja, jag "råkade" visst vattna lite på jakob också...
Nummer två, ja inte är det toalettbesök nummer två jag pratar om, nej utan jobberbjudan nummer två...
Lottas före detta kollega och vän till familjen i övrigt, Mats ringde mig i går och berättade att den skolan han jobbar på var i behov av en SO-lärare, med möjlighet till att även ha andra ämnen. Det är ett sk. skoldaghem och drivs i privat regi och man har inte många elever åt gången, samt att lönerna är troligtvis betydligt högre än i den kommunala sketorn, tippar runt fem tusen +/- något?
Ja, vad som händer med detta återstår att se, jag har inte fått några papper att skriva under från E2C, även om jag känner mig lugn... Ja, en vecka att fundera på saken kanske klargör vad at göra? Angenäma problem ändå.
Nu avslutar jag och tror inte på att jag hör av mig innan vi drar i em. och vet inte om det blir något bloggande från Alanya?
Ha en skön dag, helg, vecka!
Kramar
El Professore!

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hoppas att ni får det trevigt i Turkiet, du har tur med att få jobb på löpande band du.

Jag hoppas att Mamsen har det bra med Smillan och huset.

Hon jobbar väl så det heter duga i trädgården eller så tar hon det lugnt, (ha,ha,ha).

Jag lovar att jag ska bli bättre på att höra av mig efter semestern.

trevlig semester så hörs vi. Hälsa alla

kram från syster yster

2010-06-17 @ 18:40:38
Postat av: mumin

...och här satt jag och väntade på er hemkomst, och så skriver du att ni inte ens rest än..oh well..ett är säkert, lilla My kommer at MYSA i ert härliga hem och trädgård medan ni är borta, och det enda hon kommer att göra är att rensa lite, vattna mycket och ta härliga promenader med Smillan...

Vi ses o hörs!

Love!

2010-06-17 @ 19:05:07
Postat av: mumin

...kom just på att ni rest bort till Midsommar!!! Är ni riktigt kloka???

Swedish summer and Midsummer festivities at it's best, and you go away!!!

If ever I make it over there, you bet I'll expect a thunderous wonderful Midsommar firande fest.So there!

Hey, where is lilla My.Hon varken skriver eller Skypar.Fråga henne om barnens kläder kom fram? har inte hört, och efter kaffet som försvann vet man aldrig vart posten skickar saker.Och så har jag frågat henne vad jag är skyldig för allt kaffe Thomas & Co. hämtade?Inget svar på det heller.

Mycket mystiskt!!!!

Så nu får du bli min mellanhand, ok.

Love and sunshine and wonderful beach weather!

Oh, and welcome home!

2010-06-21 @ 12:37:02
Postat av: Rillemannen

Hoppas ni har det trevligt i Turkiet. Men snart e nu hemma igen :)

Vi ska in till astrid lindgren med julia på måndag igen, den här gången ska hon få vara uppkopplad med EEG & EKG under ett dygn. Så vi kommer vara inne i 3 dagar.....

Hör gärna av dig när ni ankommer på svensk mark.



Chip & Putt

2010-06-24 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0