Solsken där jag går...

Hallå i stugorna!

Nu é det mycket...
Idag har mina treor varit inne på skolan och vi har bl.a pratat framtid?
Ibland undrar jag hur det är bevänt med dagens ungdomar, då många inte har några mål eller för den delen inget hopp om några... Mina elever har ändå fått detta inpräntat sedan dag ett... Visst har de vissa mål, men de är ändå ganska svävande i sina svar om vad t.ex tror sig göra och var de är i livet då de fyller trettio... Kanske var man likadan själv? Fan, jag själv pluggade vidare först när jag var runt trettio... Ja ja, det är nog mig det är fel på? Fast å andra sidan bruka vi prata om att lära sig av sina misstag, stora som små, då det är ganska onödigt att göra om dem...

I kväll hann jag med en liten löprunda på golfbanan med Smillan, i regnet. Jag hade en rätt sur hund i dubbel bemärkelse... Hon tyckte nog att det onödigt att springa i ruffen (det höga gräset och buskar mm, vid sidan av själva banan) när vi kunde ha sprungit på den finklippta delen...
Helgens städning blev istället till en måndagsstädning och nu när jag är klar, är det ganska okay.
Nu ska jag titta på nyheterna och sedan har jag lovat Lotta en helkroppsmassage, hon behöver det då hon också har mycket på sin skola. Kanske, kanske får bror T lite massage om han skött sig på Broloppet?
Om ni har någon som önskar springa Broloppet, men inte fått plats, har jag en startplats över. Hör av er om så är fallet? Jag är sugen på att springa, men tror inte att jag redan nu ska utsätta min kropp för 2,1 mil och det dessutom otränad? Jag vill kunna röra mig när vi åker till Turkiet.
Till Sölvi, vi har inte kollat vad och vilka utflykter som ev. är värda att haka på, men jag berättar om vi får reda på något. Vi har kompisar som var där förra året, ska höra med dem. Just nu kommer jag inte ihåg vad hotellet heter, men ska kolla och återkomma med namnet.
Cykla i regn är inte det allra roligaste, att springa var bara skönt även om både jag och Smillan blev dyngsura.
Nä nu håller jag på att missa nyheterna!?
Tja, ha en skön kväll.

Kommentarer
Postat av: T

Sprang..(joggade) hem från jobbet i nya dojjorna och Inga skavsår :-)



Nu skall jag nog ta det lugnt resten av veckan, ja förutom att jag imorgon vid 15.52 står på 1:a tee för en runda :-))



Jag planerar att komma iväg mellan 11-12 tiden, så grillning låter nice.



Nähä, nu skall jag packa bagen sen vips i säng.



Adios

2010-06-07 @ 23:04:13
Postat av: mumin

...well well...jag vill absolut inte byta dag med dig o Smillan...springa dyblöta...fy o usch...kom inte med klagomål om rygg smärtor till mig inte efter en sån dumdristig åtagning...och när skall du få en helkroppshantering..eh...

Never mind, don't even bother answering that one..yeah yeah yeah...dirty bedlinens should be aired in privacy...

Chio!

2010-06-08 @ 05:17:47
Postat av: Göran

Nice brossan, både för skorna och dagens golf, japp avis var namnet!

The "Grill" is on!

Mumin, I don´t know about your imagination, and I don´t want to know, this was in fact a professional massage for her back and shoulders, you dirty dog...

Nice to have you back thougn, most welcome!

2010-06-08 @ 06:26:03
URL: Rhttp://
Postat av: Göran

Glömde att berätta för Mumin att löpningen ingår i min rehabilitering för just ryggen...

Jag joggar några minuter och går några minuter osv.

Sen att det råkar regna är enbart lite "krydda på moset"...

2010-06-08 @ 09:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0