Sol, klassträff och grillning...

Hallå!

Nu har vi haft ett par dagar med strålande sol och värme, otroligt skönt!
I dag stannade Smillan under morgonprommisen och la sig ner i skuggan för att vila och det även efter att ha fått vatten av mig. Det har varit varmt och barnen har kylt ner sig i spridarvattnet och det blir riktigt kallt.
Förmiddagen gick åt till lite trädgårdsfix och att jag förberedde kvällens middag, grillade hamburgare. Dom blev riktigt goda må ni tro, det är skillnad på de man gör själv, ja jag hade kunnat ha dom lite kryddigare, men men...
På eftermiddagen var vi i Beijan och klassträff för Sagas klass. vi var inte så många familjer som dök upp, men vi hade en skön eftermiddag och fördelen med att inte vara så många, var att alla kunde prata med alla och DET gjorde vi, även om vi som var där mer eller mindre känner varandra redan.
Sedan hem och startade grillen, "vattenspridarbad", ett glas vin, musik och sång, ja helt enkelt underbart!
Efter middagen gick jag och Lotta en promenad med smillan och passerade Karlssons. en gnutta vin, grattis Viggo och sedan iväg igen... Magnus drack ett glas vin, ja spetsat med vatten förstås! Tina har blivit med förkylning, men pigg ändå, som vanligt.
Väl hemma, basketmatch mot sonen, torsk...
Nu ska jag sätta mig och gagga lite med Lotta och sedan i säng, tidigt upp i morgon, GOLF!!!
Ja, eller vad man nu kallar det jag håller på med just nu...
Dauost på er!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Nytt tips, lägg till Lady antibellum i spotify listan. Perfekt att lyssna på i trädgården...

2010-06-05 @ 22:19:13
Postat av: Göran

Var inlägget lagom långt för dig?

Ska kolla upp Lady Antibellum?

Golf 06.17 i morgon!

2010-06-05 @ 23:01:57
URL: Rhttp://
Postat av: mumin

...man you really have gotten of on this blogging thing...efter alla dina senaste kåserier ser mina gamla lååånga jättefuttiga ut...so never ever complain I write too much and too lång...you all hear...

...but seriously, it's all entertaining och man kan bara bli glad över 'youknowwhos' framsteg...give him a big hug and tumbs up from me ,next you visit him...

...and make sure you prepare självhäftande adress lappar, så ni kan skicka minst ETT kort dagligen (preferable more)till hans sjukrum...snailmail is always more cherful than todays computer generated stuff...

...summer over here for sure, men typiskt Juni väder med mycket regn och åska, wow har vi åska, inte klokt,har aldrig varit med om nåt liknande..

satt en natt här med både hundkoppel och katt lådan redo och mitt pass och annat värdefullt i full redo att fly ifall den slog ned i huset...inte roligt kan jag säga, och jag var inte ensam om det, så det var inte bara jag som var orolig, och faktiskt första gången för alla av oss...festligt så här i eftertanke..

...mycket tråkigt håller på för min dotter o barnbarn eftersom idioten tycks helt nu ha blivit helgalen, svårt att tro att han kunde bli värre...men men...Gud vad det vore härligt om åskan slog ner på han...one can always hope...

...har inte varken haft lust elle tid att sitta här och kolla o skriva, men tog mig sjäv i kragen i dag så nu kan alla klaga på detta långa tråkiga inslag, men som du sade en gång El P...man skriver det hjärtat är fullt av..well or something like it anyway...

...and now I have to head out to get hundmat...far far away eftersom affären var jag vanligen köper hans torr mat inte får in den mer...oh well no big problem in the world affairs...

Eftersom mjag inte har en svensk flagga(bara en Finsk och en Amerikansk) kan jag inte flagga för Sveriges stora dag, men ett honnör kan jag skicka er alla i alla fall!

Honör!

Oh yes and kramar i massor!

2010-06-06 @ 16:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0