Sjung om studentens...

Hej hopp!

Efter denna dagen är det inte mycket som stör en, mest för att man har ett svagt "visslande" i öronen, tinitusvarning... Dagen har flutit på och samtliga elever som skulle kastas ut, gjordes det, ja det var förstås en elev som tydligen hade fått i sig lite för mycket och blev hämtad av sin mamma. Jag vet inte om han kom tillbaka till själva utsparken eller ej, men övriga skötte sig faktiskt bra, det har inte alltid varit så...
Mina elever hade jag koll på redan från att de kom till skolan och de ges ingen möjlighet till överförfriskning, inte på min vakt! De har anpassat sig efter mina regler och är så vana att jag alltid finns där och "räddar" upp situationer i deras liv och då inte bara på skolan...
En elev som jag hade under ett läsår, dvs. då han var lite skoltrött och allmänt omotiverad, samt kommit på tvären med vår dåvarande rektor, kom fram till mig idag och berättade hur mycket jag betytt för honom och hur han inte hade stått där på skolgården idag om inte jag hade kommit in i hans liv... Jag kan säga att, stå och få ett par riktiga bamsekramar från en kille som är över två meter lång, bred som en ladugårdsvägg och spelar Amerikansk fotboll, samtidigt som han berättar om hans tid på Mölledal då var gråten nära... Sedan berättade han att det var mycket p.g.a mig som han började spela Amerikansk fotboll igen och nu har blivit uttagen till något Landslagsläger, ashäftigt!

Nu är det inte många dagar kvar i skolan för eleverna och de dagar ska vi fylla med massor av samkväm, inte lönt att traggla svenska, engelska och matte mm. I morgon ska vi ha lite samarbetsövningar och kanske blir det lite fotboll också? På torsdag hade vi planerat in ett besök på Kallis (Malmös kallbadhus) men de så tuffa killarna börjar nu tveka över detta och jag tror att vi ämnar ändra oss och göra andra saker istället, men mer om det en annan dag.
I kväll har Lotta bjudit hem Cilla, en kollega, på middag och vi har blivit "fövisade" till kök och övervåningen, synd att inte fotbolls-VM börjat... Lotta bjöd på lax med en gräddig sås och en bädd av spenatblad som ligger under laxen, gott gotti gott gott. Till efterrätt bjöds vi på en chokladkaka, med hallon och vispkräm, även detta mycket gott. Det kan komma som en chock att ingen alkohol serverades under middagen, ja inte efter heller för den delen.
Nu ska jag snart gå upp med tjejerna och ta med mig min träningsmatta, samt pilatesboll, borsta de tänder som inte borstar sig själv och sedan köra lite ryggövningar och kanske titta lite på TV:n
Dess för innan ska nog Smillan få en promenad, annars blir hon nog tvungen att korsa benen innan "natt-rundan"?
Hur har er dag varit?
Ha det toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0