Sista dagen...

God morgon!

Så var det då den allra sista dagen på Mölledalsgymnasiet och den första dagen på resten av mitt liv börjar i morgon... Vad kan då vara bättre än att starta med en vecka i Turkiet!? Vi har inte börjat packa än och det till barnens (tjejerna) förtret, men med tanke på att vi inte lyfter förrän vid 17-tiden i morgon, kommer vi nog hinna med det också... Efter 16-tiden idag, då jag lämnat "skutan" för gott, ska jag bara njuta, njuta och sedan åka iväg och handla de sista grejerna som behöver handlas inför resan och det min kära mor behöver ha hemköpt.
Anders och jag har jobbat på bra och nu återstår inte särskillt mycket att packa ner i lådor eller på pall, skönt.
Vi kommer att kunna njuta lite av att bara vara kollegor och även det för sista gången (antar jag?) då han försvinner tillbaka till byggbranschen och dessutom blir himma i Landskrona.
Jag vill nämna att ni INTE behöver tänka på att kontakta mig under veckan i Turkiet, då jag ämnar lämna min mobil hemma!!?? Jo ni läste rätt, jag ska lämna mobilen hemma! Jag vet hur många samtal jag får per dag, både från nära och kära och även från elever, föräldrar och kollegor mm och då jag betalar samtalen från Sveriges gräns så tänker jag mig att vara onåbar... Lotta har med sin mobil om det skulle vara något akut. Ni kan även ringa och prata med morsan, då jag tänker mig att ringa henna vid ett par tillfällen åtminstone.
Nu ska jag ta tag i min sista arbetsdag, min sista arbetsdag, ja ni hörde... I stunder som dessa är det sååå skönt att vara lärare!
Ha en toppendag!!

El Professore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0