Omdömen, betyg och rapporter...

Detta lär ju bli ett roligt inlägg...
Förutom alla slutbetyg som ska skrivas in, är det mängder med skriftliga omdömen samt rapporter som ska klaras av och det helst igår...
I går fick vi ett mail i från ledningen, där man kommit på att det ska göras utvärderingar...
Således aka alla pedagoger samlas i dag för att gå igenom detta. Det ska göras digitalt och hur det ska vara upplagt vet jag självklart inte ännu, men det känns som att detta kommer i sista minuten, som vanligt när det gäller denna skola. Det är på många sätt en bra skola, MEN...
Jag kan inte räkna alla gånger där vi får saker i våra händer som skulle varit gjort "igår"... Jag hoppas verkligen att det blir annorlunda på det nya stället och med tanke på att vi inte är så många på E2C, dvs. vår lilla avdelning av det stora Komvuw Södervärn, samt att rektorn verkar att vara "med på banan" på ett annat sätt än det så ofta varit hät, har jag enbart bra känslor inför vad som komma skall.

träningen har så smått börjat fungera, även om det inte kommer bli toppen förrän alla betyg, omdömen, rapporter och annat som måste fixas här på skolan är avklarat. I går var jag med och sprang en timme med "gubbarna" i Gymnastiksalen, ja det spelades lite innebandy. Jag vet vad en del av er tänker nu, var det inte innebandy som var så farligt? Jo, det var just var det var eller är... Hazard var ord som "trillade" ur sjukgymnastens mun.
Jag kan säga att jag var OTROLIGT medveten om detta under nästan hela timmen, kanske vid nått tillfälle bröts denna tanke...
Det är lite roligt när man tänker på det och då hur andra ser på en...
Under de snart tio åren som jag varit här och bland annat spelat innebandy och fotboll, ja och rent allmänt också för den delen, har man fått många nya "namn" och även annat som man blivit likställd med...
"08:an" och "Stockholmar´n" är ju rätt triviala saker som alltid och ständigt finns på en del personers läppar, ja dvs. de "tradigas"... Andra har haft en mer positiv syn och då har man fått benämningar som "den äckligt positiva jäkeln" eller "positivitetsamöban"... Vet inte, men han som sa det sistnämnda menade väl... Inom idrotten har det varit allt från "den där jobbiga jäkeln, till "Duracell-kaninen" och "Gazellen"...
Vad är det man brukar säga? ja just det, "kärt barn har många namn"...
Jag kan ju säga som så, det är ju inte alltid man är på bra humör när man kliver in på skolan, men varför förmedla det till allt och alla...

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Tjohoo, sitter faktiskt på en stooor båt å bloggar med dig :)

Har precis släppt av en massa folk från Levi´s för att sedan släppa av lilla mig i slussen. Oj nu e vi visst framme.



Puss puss.

Tack Mr T för att du va uppe med min Hårddisk.....

2010-06-02 @ 00:44:38
Postat av: Bror P.

Hej Bror.

Det förmedlar du väldigt bra på bloggen, Petimetern, en dag är barnen vuxna och du och din man kan göra vad som faller er in, det är en härlig känsla att ha två av två utflugna från hemmet en tillbringar dagarna med dykning och den andra framför datorer det kan inte bli bättre.

Bror P.

2010-06-02 @ 14:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0